Capital Clean Energy Carriers Corp.: Θετικά Αποτελέσματα Χρήσης για το Δ’ Τρίμηνο 2024

Capital Clean Energy Carriers Corp.: Θετικά Αποτελέσματα Χρήσης για το Δ’ Τρίμηνο 2024
Του Αδάμ Αδαμόπουλου
Πεμ, 6 Φεβρουαρίου 2025 - 16:25

Αύξηση των εσόδων για το τέταρτο τρίμηνο του 2024, σε ποσοστό 64% με έσοδα 105,1 εκατ. δολαρίων, έναντι 64,2 εκατ. δολαρίων την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2024, με την εταιρεία να προχωρά σε διανομή μερίσματος ύψους 0,15 δολαρίου ανά μετοχή, για την περίοδο Οκτώβριος-Δεκέμβριος 2024. Το σύνολο των ταμειακών διαθεσίμων της εταιρείας, στις 31 Δεκεμβρίου 2024, ανήλθε σε 336,5 εκατομμύρια δολάρια.

Το σύνολο των μετρητών περιλαμβάνει δεσμευμένα μετρητά ύψους 22,5 εκατ. δολαρίων, τα οποία αντιπροσωπεύουν την ελάχιστη απαίτηση ρευστότητας στο πλαίσιο των χρηματοδοτικών της συμφωνιών. 

Ακόμη, στο τέλος του περασμένου έτους, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας ανήλθε σε 1.343,0 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 168,1 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με 1.174,9 εκατ. δολαρίων, στις 31 Δεκεμβρίου 2023. 

Η αύξηση αντανακλά συνολικά καθαρά κέρδη από εργασίες ύψους 193,6 εκατ. δολαρίων για τους δώδεκα μήνες έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, την απόσβεση που σχετίζεται με το πρόγραμμα κινήτρων μετοχών ύψους 6,9 εκατ. δολαρίων, καθώς και τα λοιπά συνολικά κέρδη ύψους 1,3 εκατ. δολαρίων. 

Επίσης, ολοκληρώθηκε η πώληση τριών αδελφών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου του 2024. 

Τον Νοέμβριο του 2023, η εταιρεία ανακοίνωσε την απόφασή της να μετατοπίσει τη στρατηγική της εστίαση προς τη μεταφορά διαφόρων μορφών φυσικού αερίου σε βιομηχανικούς πελάτες, συμπεριλαμβανομένου του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και νέων εμπορευμάτων που αναδύονται σε σχέση με την ενεργειακή μετάβαση. 

Υπό το φως αυτής της στρατηγικής στροφής, η εταιρεία συμφώνησε να αποκτήσει 11 νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου(τα «νεότευκτα πλοία LNG/C»), ενώ τον Ιούνιο του 2024, η επένδυσε περαιτέρω σε 10 πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων πλοίων μεταφοράς LCO2/πολλαπλών αερίων και έξι πλοίων μεταφοράς υγραερίου-αμμωνίας  που αποτελούν τον στόλο φυσικού αερίου. 

Από τον Δεκέμβριο του 2023, η εταιρεία έχει επίσης ολοκληρώσει, ή συνάψει, συμφωνίες για την πώληση 12 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Όπως επισημαίνεται στο σχετικό ενημερωτικό δελτίο που εκδόθηκε, η παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων έγινε, λαμβάνοντας υπόψη αυτή τη στρατηγική στροφή, με βάση τις συνεχιζόμενες δραστηριότητες. 

Τα οικονομικά αποτελέσματα από συνεχιζόμενες δραστηριότητες περιλαμβάνουν τα έσοδα, τα έξοδα και τις ταμειακές ροές που προκύπτουν από τα 15 πλοία της εταιρείας που βρίσκονται επί του παρόντος στη θάλασσα, συμπεριλαμβανομένων 12 πλοίων LNG/C τελευταίας γενιάς και τριών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Neo-Panamax 13.000 μονάδων ισοδύναμου εικοσαετούς φορτίου («TEU»). 

Τα οικονομικά αποτελέσματα από διακοπείσες δραστηριότητες περιλαμβάνουν τα έσοδα, τα έξοδα και τις ταμειακές ροές που προκύπτουν από τα 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουμε πουλήσει ή συμφωνήσει να πουλήσουμε μετά την ανακοίνωση της στρατηγικής στροφής της εταιρείας, τον Νοέμβριο του 2023. 

O κ. Γεράσιμος Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της Capital Clean Energy Carriers Corp., δήλωσε: «Συνεχίζουμε να σημειώνουμε πρόοδο όσον αφορά την στρατηγική μας να τοποθετήσουμε την εταιρεία ως τον κορυφαίο μεταφορέα φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένων και των νέων τομέων δραστηριότητας που αναδύονται λόγω της ενεργειακής μετάβασης. 

Ολοκληρώσαμε την πώληση τεσσάρων από τα πέντε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ευρείας ακτίνας 5.000 TEU που διαθέταμε, ενώ αναμένουμε την πώληση και του πέμπτου πλοίου να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του πρώτου τρίμηνου του 2025. 

Η πώληση των προαναφερθέντων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εδραιώνει περαιτέρω την εταιρεία ως μια ισχυρή πλατφόρμα εστιασμένη στο φυσικό αέριο, με προοπτική περαιτέρω οργανικής ανάπτυξης προερχόμενη από την παράδοση 16 νέων πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου, αρχής γενομένης από το 2026. 

Είναι σημαντικό ότι η CCEC είναι σε μεγάλο βαθμό προστατευμένη από τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς βραχυπρόθεσμης περιόδου με το πρώτο ανοιχτό νεότευκτο πλοίο μας να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2026. 

Αναμένουμε ότι η αδυναμία της υποκείμενης αγοράς βραχυπρόθεσμης περιόδου είναι πιθανό να λειτουργήσει ως καταλύτης για μια δυνητικά σημαντική μείωση των πλοίων LNG παλαιότερης τεχνολογίας. Επιπλέον, η νέα πρόθεση της κυβέρνησης των ΗΠΑ να συμβάλει στην ενίσχυση των αμερικανικών εξαγωγών LNG αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω αυτό που μακροπρόθεσμα περιμένουμε να είναι ήδη μια σφιχτή εικόνα προσφοράς-ζήτησης, όσον αφορά τη μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου. 

Με συμβολαιοποιημένα ανεκτέλεστα έσοδα άνω των 2,5 δισ. δολαρίων, το διοικητικό συμβούλιο και η διοίκηση της CCEC προσβλέπουν στην περεταίρω εμπέδωση του νέου προφίλ και της στρατηγικής της εταιρείας, με στόχο την προσέγγιση μελλοντικά μιας ευρύτερης και πιο διαφοροποιημένης βάσης επενδυτών».

Μπορείτε να δείτε ολόκληρη την έκθεση των οικονομικών αποτελεσμάτων της CCEC, στον ακόλουθο σύνδεσμο