Πότε θα κυκλοφορήσει η BYD EV με μπαταρίες στερεάς κατάστασης;
Στο 2ο ετήσιο China All-Solid-State Battery and Development Summit που πραγματοποίθηκε το Σαββατοκύριακο, ο Sun Huajun, ο CTO της επιχείρησης μπαταριών της BYD (Shenzen BYD Lithium Battery Co), αποκάλυψε ένα ενημερωμένο χρονοδιάγραμμα για την πρόοδο της εταιρείας.
Σύμφωνα με τη Sun, η BYD αναμένει τα πρώτα της EV με μπαταρίες σε στερεά κατάσταση να φτάσουν το 2027. Τα δύο πρώτα χρόνια, μεταξύ 2027 και 2029, θα χρησιμεύσουν ως φάση επίδειξης με περιορισμένη παραγωγή.
Το 2030, η BYD αναμένει ότι η νέα τεχνολογία μπαταριών θα υιοθετηθεί σε μεγάλη κλίμακα και σχεδιάζει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή περίπου τότε. Στην αρχική φάση, γύρω στο 2027, η BYD θα χρησιμοποιήσει μπαταρίες στερεάς κατάστασης με βάση σουλφίδιο που θα χρησιμοποιούνται κυρίως σε οχήματα ανώτερης κατηγορίας.
Η Sun είπε ότι οι σουλφιδικοί ηλεκτρολύτες μπορούν να διαρκέσουν περισσότερο, να προσφέρουν ταχύτερη φόρτιση και να είναι πιο σταθεροί. Μια τοπική αναφορά τον περασμένο Νοέμβριο υποστήριξε ότι η κινεζική CATL ανέπτυξε επίσης μπαταρίες ηλεκτρικών ηλεκτρικών ηλεκτρικών οχημάτων σε στερεά κατάσταση με βάση το σουλφίδιο.
Την ίδια μια αναφορά από την LatePost (μέσω CnEVPost) ισχυρίστηκε ότι η CATL εισήλθε στη φάση παραγωγής δειγμάτων 20 Ah, όπως η BYD.
Η CATL σχεδιάζει επίσης να αρχίσει να παράγει μπαταρίες EV πλήρως στερεάς κατάστασης το 2027 αλλά σε μικρούς όγκους αρχικά.
Έχει περάσει πάνω από μια δεκαετία από τότε που η BYD ξεκίνησε όλη την έρευνα για μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2013. Όπως εξήγησε η Sun, το 2023, η BYD είχε ήδη επαληθεύσει ότι η μαζική παραγωγή ήταν δυνατή με διάφορα συστήματα κυψελών, υλικά και άλλες υποστηρικτικές τεχνολογίες. Πέρυσι, η BYD άρχισε να δοκιμάζει στοιχεία μπαταρίας στερεάς κατάστασης με χωρητικότητα 20 Ah και 60 Ah.
Η BYD είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών EV στον κόσμο, πίσω από την CATL. Σύμφωνα με την SNE Research, η CATL ήταν ο κορυφαίος κατασκευαστής μπαταριών EV με μερίδιο αγοράς 37,9%. Η BYD ήταν δεύτερη με 17,2%.
Λόγω περιορισμών προσφοράς και κόστους, η BYD σχεδιάζει να συνεχίσει να παράγει μπαταρίες LFP τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια. Οι μπαταρίες εξ ολοκλήρου στερεάς κατάστασης θα χρησιμοποιηθούν αρχικά σε πολυτελή μοντέλα, όπως οι μάρκες Denza ή Yangwang της BYD.
Οι μπαταρίες σε στερεά κατάσταση έχουν προωθηθεί ως «η επόμενη γενιά» και «ιερό δισκοπότηρο» της τεχνολογίας μπαταριών EV λόγω των δυνατοτήτων τους να προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα, ταχύτερη φόρτιση και βελτιωμένη ασφάλεια έναντι των παραδοσιακών ιόντων λιθίου.
Η Κίνα συνεχίζει την ταχεία βελτίωση της τεχνολογίας που σχετίζεται με τα EV. Εν τω μεταξύ, οι ΗΠΑ αποσύρουν την κυβερνητική υποστήριξη που θα επέτρεπε στις αυτοκινητοβιομηχανίες τους να ανταγωνιστούν, την επέλαση εξ ανατολών.