εμφάνιση εναλλακτικών τερματικών παραλαβής, οδήγησαν στο άλμα, σύμφωνα με εμπόρους που συμμετέχουν στην αγορά και ζήτησαν από το Βloomberg να μην κατονομαστούν επειδή το θέμα είναι ευαίσθητο.
Οι εισαγωγές τον Φεβρουάριο φαίνονται να αυξάνονται στα 1,74 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της εταιρείας πληροφοριών Kpler Ltd. Αυτό είναι 86% υψηλότερο από το ημερήσιο ρυθμό τον Ιανουάριο και το μεγαλύτερο από τον Οκτώβριο, έδειξαν τα στοιχεία.
Η Κίνα είναι συνήθως ο μεγαλύτερος αγοραστής ιρανικού αργού, με τα περισσότερα φορτία να πηγαίνουν σε μικρότερα, ανεξάρτητα διυλιστήρια γνωστά ως τσαγιέρες. Το εμπόριο - μια βασική πηγή εσόδων για την Τεχεράνη - έχει αντιμετωπίσει πιέσεις από γύρους αμερικανικών κυρώσεων, με την επερχόμενη κυβέρνηση Τραμπ να σφίγγει επίσης τους περιορισμούς νωρίτερα αυτόν τον μήνα.
Σε ένδειξη της πίεσης, ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ Σκοτ Μπέσεντ δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι οι ΗΠΑ στοχεύουν να συμπιέσουν τις εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν σε λιγότερο από το 10% των σημερινών επιπέδων. Οι Κινέζοι, όπως και ίσως οι Ινδοί, αγόραζαν πετρέλαιο που έχουν επιβληθεί κυρώσεις «και αυτό είναι απαράδεκτο», είπε ο Μπέσεντ στο Fox Business.
Ο έλεγχος είχε αυξηθεί από τα τέλη του περασμένου έτους, κατά τους τελευταίους μήνες της κυβέρνησης Μπάιντεν. Δεκάδες δεξαμενόπλοια, έμποροι και φορτωτές έχουν μπει στη μαύρη λίστα και έχουν επιβληθεί κυρώσεις, προκαλώντας πρόσθετη προσοχή από τους αγοραστές και τους φορείς logistics. Ωστόσο, η αλυσίδα εφοδιασμού ανταποκρίθηκε σχεδόν το ίδιο γρήγορα, με τη χρήση μη εγκεκριμένων δεξαμενόπλοιων και νέων εικονικών εταιρειών, είπαν οι έμποροι.