Η χαμηλή στάθμη των υδάτων εμποδίζει τη ναυσιπλοΐα σε όλο το μήκος του ποταμού νότια του Ντούισμπουργκ και της Κολωνίας, συμπεριλαμβανομένου του choke point του Κάουμπ, σύμφωνα με τις πληροφορίες. Στο Kaub, τα φορτηγά πλοία μπορούν να πλεύσουν μόνο κατά 50% γεμάτα.
Τα ρηχά νερά σημαίνουν ότι οι διαχειριστές πλοίων επιβάλλουν προσαυξήσεις στις τιμές των ναύλων για να αντισταθμίσουν τα πλοία που δεν πλέουν πλήρως φορτωμένα, αυξάνοντας το κόστος για τους ιδιοκτήτες φορτίων. Ο ξηρός καιρός τον Μάρτιο σήμαινε ότι ο ποταμός έγινε πολύ ρηχός. Η ξηρασία που προβλέπεται για την επόμενη εβδομάδα στις λεκάνες απορροής των ποταμών σημαίνει ότι δεν διαφαίνεται άμεσα βελτίωση, είπαν.
Ο Ρήνος αποτελεί σημαντική ναυτιλιακή οδό για εμπορεύματα όπως σιτηρά, ορυκτά, μεταλλεύματα, άνθρακα και πετρελαιοειδή, συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου θέρμανσης.
Οι γερμανικές εταιρείες αντιμετώπισαν εμπλοκές στον εφοδιασμό και προβλήματα παραγωγής το καλοκαίρι του 2022, αφού η ξηρασία και ο καύσωνας οδήγησαν σε ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον Ρήνο.