ΗΠΑ: Επιβολή Κυρώσεων σε Μεγάλο Δίκτυο Μικρών Δεξαμενόπλοιων για Διακίνηση Ιρανικού Πετρελαίου

ΗΠΑ: Επιβολή Κυρώσεων σε Μεγάλο Δίκτυο Μικρών Δεξαμενόπλοιων για Διακίνηση Ιρανικού Πετρελαίου
energia.gr
Δευ, 14 Απριλίου 2025 - 11:03

Το Υπουργείο Οικονομικών των ΗΠΑ επέβαλε κυρώσεις σε πλοιοκτήτη του Ντουμπάι με στόλο σχεδόν 30 δεξαμενόπλοιων για φερόμενη μεταφορά ιρανικού πετρελαίου στην αγορά. Η κυβέρνηση Τραμπ επανέφερε μια εκστρατεία «μέγιστης πίεσης» στις εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου σε μια προσπάθεια να πείσει την Τεχεράνη να σταματήσει το πυρηνικό της πρόγραμμα

 και να σταματήσει να χρηματοδοτεί αποσταθεροποιητικές δραστηριότητες στη Μέση Ανατολή. Η ιρανική κυβέρνηση είναι ο κύριος ξένος χορηγός μιας σειράς αντιαμερικανικών, αντι-ισραηλινών ομάδων στη Συρία, τον Λίβανο, τη Γάζα, την Υεμένη και το Ιράκ, και τα έσοδα από το ιρανικό πετρέλαιο βασίζονται σε αυτές τις δραστηριότητες. Η επιβολή κυρώσεων που στοχεύουν τον στόλο που αντιμετωπίζει το Ιράν έχει σκοπό να υπονομεύσει αυτή τη δραστηριότητα και να αναγκάσει την Τεχεράνη να διαπραγματευτεί (οι συνομιλίες μόλις ξεκινούν στο Ομάν). 

Το πετρέλαιο του Ιράν υφίσταται αυστηρές κυρώσεις, αλλά είναι μια αγαπημένη πρώτη ύλη μεταξύ των ανεξάρτητων κινεζικών διυλιστηρίων. Χρησιμοποιώντας ναυτιλιακά δίκτυα μαύρης αγοράς, οι ιρανοί μεσίτες είχαν μικρή δυσκολία στη διευθέτηση των παραδόσεων στην Κίνα, κυρίως μέσω μεταφορών STS και χαμηλής ποιότητας χωρητικότητας "σκιώδους στόλου".

Ο Jugwinder Singh Brar, Ινδός υπήκοος, είναι ιδιοκτήτης της Prime Tankers LLC και της Glory International FZ LLC, που εδρεύουν και οι δύο στα ΗΑΕ. και Global Tankers Pvt Ltd. και B and P Solutions Pvt Ltd, και οι δύο με έδρα την Ινδία. Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, ο στόλος Handysize της Brar παρέχει μια κρίσιμη υπηρεσία για την κρατική εταιρεία πετρελαίου του Ιράν, βοηθώντας στην απόκρυψη της προέλευσης του αργού της. Το Υπουργείο Οικονομικών ισχυρίζεται ότι τα πλοία του πραγματοποιούν μεταφορές STS στα ανοικτά του Ιράκ, του Ιράν, των ΗΑΕ και του Ομάν για να φορτώσουν ιρανικό πετρέλαιο και μετά να το παραδώσουν σε τρίτους εμπόρους που το αναμειγνύουν με άλλες προμήθειες πετρελαίου από χώρες που δεν υπόκεινται σε κυρώσεις. Με πλαστές φορτωτικές, αυτό το πετρέλαιο στη συνέχεια διαπραγματεύεται στη διεθνή αγορά ως «νόμιμο» αργό. Οι εργασίες αναπτήρα είναι πολύπλοκες και μπορεί να χρειαστούν ημέρες για να ολοκληρωθούν, σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, διεξάγονται συνήθως χρησιμοποιώντας πλαστές εκπομπές AIS ή κινούνται με απενεργοποιημένο το AIS σε μια προσπάθεια απόκρυψης της δραστηριότητας.

Ορισμένα από τα πλοία του στόλου της Brar που είναι γνωστό ότι μεταφέρουν ιρανικό πετρέλαιο έχουν επίσης «συχνές επισκέψεις σε λιμάνια» σε τερματικούς σταθμούς πετρελαίου στην Ινδία, σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών.   

«Το ιρανικό καθεστώς βασίζεται στο δίκτυο των αδίστακτων φορτωτών και μεσιτών του, όπως ο Brar και οι εταιρείες του, για να επιτρέψει τις πωλήσεις πετρελαίου του και να χρηματοδοτήσει τις αποσταθεροποιητικές δραστηριότητές του», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Scott Bessent σε δήλωση. «Οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν εστιασμένες στη διακοπή όλων των στοιχείων των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράν, ιδιαίτερα εκείνων που επιδιώκουν να επωφεληθούν από αυτό το εμπόριο».

Ακολουθήστε το energia.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του energia.gr