Στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εισέρχεται η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρισμού, η οποία βρέθηκε στην κορυφή της δυσαρέσκειας και των παραπόνων των καταναλωτών. Αξιωματούχοι της Κομισιόν αποκάλυψαν ότι οι τρεις πιο προβληματικοί τομείς για τους καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ενωση είναι η ενέργεια, οι τραπεζικές υπηρεσίες και οι μεταφορές.
Στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εισέρχεται η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρισμού, η οποία βρέθηκε στην κορυφή της δυσαρέσκειας και των παραπόνων των καταναλωτών.

Αξιωματούχοι της Κομισιόν αποκάλυψαν ότι οι τρεις πιο προβληματικοί τομείς για τους καταναλωτές στην Ευρωπαϊκή Ενωση είναι η ενέργεια, οι τραπεζικές υπηρεσίες και οι μεταφορές.

Οι ανησυχίες οφείλονται εν μέρει στην τιμολόγηση αλλά και στην έλλειψη διαφάνειας όσον αφορά στον τρόπο με τον οποίον επιβάλλονται οι χρεώσεις και τα "ψιλά γράμματα" στα συμβόλαια των υπηρεσιών.

Στους τομείς αυτούς μόνο δύο στους τρεις καταναλωτές δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες, σύμφωνα με τα στοιχεία σχετικής έρευνας που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Η κ. Meglena Kuneva, η αρμόδια επίτροπος για καταναλωτικά θέματα, αναμένεται να ανακοινώσει τις λεπτομέρειες για την έρευνα που θα ξεκινήσει για τον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας. Η έρευνα αυτή θα διεξαχθεί με βάση το γεγονός ότι από τους τρεις προβληματικούς τομείς η ενέργεια -και ιδιαίτερα η ηλεκτρική- είναι ένας κλάδος στον οποίο σε γενικές γραμμές οι καταναλωτές δαπανούν τα μεγαλύτερα ποσά.

Η κ. Kuneva αναμένεται να δηλώσει πως οι καταναλωτικές συνθήκες στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού θα αποτελέσουν τον στόχο μιας σε βάθος ανάλυσης της αγοράς που θα πραγματοποιήσει η Κομισιόν το 2009 και τα πρώτα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν το φθινόπωρο.

Τα στοιχεία της τελευταίας έκθεσης για τους καταναλωτές δείχνουν έντονη διαφοροποίηση όσον αφορά στο πόσο ικανοποιημένοι είναι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές για τα βασικά αγαθά (αυτοκίνητα, τρόφιμα και ένδυση) και τον τομέα των υπηρεσιών, που σε γενικές γραμμές έχουν φτωχές επιδόσεις.

Η έκθεση καταλήγει στα συμπεράσματά της, εξετάζοντας τους δείκτες-κλειδιά, συμπεριλαμβανομένης της τιμολόγησης, της ικανοποίησης, των παραπόνων, της ασφάλειας και της δυνατότητας που έχουν οι καταναλωτές να αλλάξουν παρόχους, σε περισσότερες από 20 αγορές.

Ο ενεργειακός κλάδος παίρνει κακή βαθμολογία όσον αφορά στις αυξήσεις των τιμών (το 60% περίπου των καταναλωτών βλέπει τους λογαριασμούς του να αυξάνονται και μόνο 3% - 4% βλέπει μείωσή τους) στη συμβατότητα και στις δυσκολίες στην αλλαγή του παρόχου.

(Από www.euro2day.gr, 02/02/2009)