Στις 30 Ιανουαρίου 2009, ο Jean-Claude Antonini, Δήμαρχος της Angers και των προαστίων της, επισκέφθηκε τη μονάδα της Alstom, La Rochelle, προκειμένου να επιθεωρήσει την πρώτη αμαξοστοιχία τράμ, που προορίζεται για λειτουργία στην περιοχή του.

Στις 30 Ιανουαρίου 2009, ο Jean-Claude Antonini, Δήμαρχος της Angers και των προαστίων της, επισκέφθηκε τη μονάδα της Alstom, La Rochelle, προκειμένου να επιθεωρήσει την πρώτη αμαξοστοιχία τράμ, που προορίζεται για λειτουργία στην περιοχή του. Συνοδευόταν από 100μελή επιτροπή – αιρετούς αξιωματούχους και άλλους σημαντικούς παράγοντας της πόλης και των προαστίων της, την ομάδα του έργου του τράμ, την εκτελεστική επιτροπή της Κ/ξιας TSP¹ και αντιπροσώπους της Keolis Angers, του μελλοντικού διαχειριστή του συστήματος τράμ στην Anger.

Η σύμβαση, ύψους €47 εκατ., που υπεγράφη στις 15 Νοεμβρίου 2006, περιλαμβάνει τις μελέτες σχεδίασης, την παραγωγή μοντέλου πραγματικών διαστάσεων, την κατασκευή 17 αμαξοστοιχιών Citadis και την προμήθεια και εγκατάσταση του συστήματος επίγειας παροχής ισχύος APS στα κέντρα των Angers και Avrillé. Αυτή η αποκλειστική τεχνολογική καινοτομία της Alstom, που έχει ήδη εφαρμοστεί επιτυχώς στο Bordeaux, είναι ένα σύστημα παροχής ισχύος χωρίς εναέριο φορέα, που επιτρέπει την απολύτως ασφαλή λειτουργία του τράμ χωρίς εναέριους φορείς μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας για οποιοδήποτε μήκος γραμμής, εναρμονίζοντας ακόμη περισσότερο την εικόνα ενός σύγχρονου τράμ στο αστικό περιβάλλον και διατηρώντας τον αρχιτεκτονικό χαρακτήρα των περιοχών τις οποίες διασχίζει.

Η παράδοση των αμαξοστοιχιών τράμ αναμένεται μεταξύ Νοεμβρίου 2009 και τέλος του 2010.

Οι αμαξοστοιχίες αυτές διαθέτουν τον πιο σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό της σειράς Citadis που έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα την επιβατική ασφάλεια. Διαθέτουν συνεχές χαμηλωμένο δάπεδο, που διευκολύνει την πρόσβαση σε ανθρώπους με κινητικές δυσκολίες, κλιματισμό, βιντεο-επιτήρηση και οπτικό και ηχητικό σύστημα πληροφόρησης. Ο εξωτερικός σχεδιασμός του και τα εσωτερικά προσαρτήματα είναι αποτέλεσμα συντονισμένης δράσης του δήμου της Angers, του σχεδιαστικού τμήματος της Alstom Transport και του σχεδιαστικού γραφείου RCP. Το τράμ της Angers θα έχει αναγνωριστική ταυτότητα: ρύγχος που θυμίζει το ναυπηγικό τόξο, βουκολικό εσωτερικό με ταπετσαρία στα καθίσματα που απεικονίζει τις πλαγιές των λόφων της Angers και με την οροφή διακοσμημένη με λουλούδια, που θυμίζουν της χαμηλές κοιλάδες του Anjou.

Οι αμαξοστοιχίες Citadis θα κινούνται στην γραμμή A του νέου δικτύου τράμ της Anger, που θα συνδέει την περιοχή Roseraie, στο νότιο μέρος της πόλης με την βορειότερη, Avrillé. Αυτή η πρώτη γραμμή τράμ καλύπτει 12χλμ. και περιλαμβάνει 25 σταθμούς. Θα διασχίζει κύριες οικιστικές και επαγγελματικές συνοικίες, χώρους ελεύθερου χρόνου και θα εξυπηρετεί ακόμη τον σιδηροδρομικό σταθμό και το νοσοκομείο.

Σχετικά με τη μονάδα της Alstom Transport, La Rochelle

Συνεχίζοντας περήφανα την σιδηροδρομική παράδοση που ξεκίνησε το 1918, το εργοστάσιο La Rochelle, της Alstom Transport στην Aytré, είναι ένα από τα 12 τεχνολογικά κέντρα της στην Γαλλία. Με 1.158 εργαζομένους, είναι το κυρίαρχο βιομηχανικό κέντρο του Charentes και το δεύτερο μεγαλύτερο εργοστάσιο στην περιοχή του Poitou-Charentes. Η συγκεκριμένη μονάδα είναι το παγκόσμιο τεχνολογικό κέντρο της Alstom Transport για τον σχεδιασμό συρμών υψηλών και υπερυψηλών ταχυτήτων. Έχοντας ξεκινήσει το 1978, με την παραγωγή της πρώτης αμαξοστοιχίας TGVTM, έχει σχεδιάσει και τα 640 τραίνα υπερυψηλών ταχυτήτων που έχει προμηθεύσει η Alstom παγκοσμίως. Οι ομάδες της μονάδας ασχολούνται σήμερα κυρίως με την παραγωγή του πρώτου AGV για λογαριασμό του πρώτου ιδιώτη διαχειριστή αμαξοστοιχιών υπερυψηλών ταχυτήτων στην Ιταλία, NTV. Ακόμη ως τεχνολογικό κέντρο κατασκευής τροχαίου υλικού, το La Rochelle της Alstom παράγει τα αμαξώματα του τράμ Citadis και τα διώροφα trailers του TGV Duplex, 100 των οποίων χρησιμοποιούνται στην Γαλλία από το 1995.

Σχετικά με την Alstom Transport

Η Alstom, ως υποστηρικτής της αειφόρου ανάπτυξης, αναπτύσσει και προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη σειρά συστημάτων, εξοπλισμού και υπηρεσιών στην σιδηροδρομική αγορά. Η Alstom Transport μπορεί να κατασκευάζει και να διαχειρίζεται ολοκληρωμένα σιδηροδρομικά συστήματα, από προμήθεια τροχαίου υλικού έως σιδηροδρομική σηματοδότηση και υποδομή, ή ακόμη έργα πλήρους εποπτείας (turnkey).Στο οικονομικό έτος 2007-2008, οι πωλήσεις της Alstom Transport ανήλθαν στα €5.5 δίς και οι ληφθείσες παραγγελίες σημείωσαν αύξηση κατά 39% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Alstom Transport έχει παρουσία σε παραπάνω από 60 χώρες και απασχολεί 26,000 εργαζομένους. Η εταιρεία, το 2007, προσέλαβε παγκοσμίως 4.000 εργαζομένους, μεταξύ των οποίων 1.500 μηχανικοί και διευθυντές.