Ο τομέας του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αποτελεί έναν χώρο στον οποίον το τελευταίο διάστημα δραστηριοποιούνται με ιδιαίτερη επιτυχία οι Έλληνες εφοπλιστές. Με την ζήτηση για φυσικό αέριο να αυξάνεται αλματωδώς, οι ελληνικές εταιρείες στον χώρο καταστρώνουν σχέδια για την ισχυροποίηση της θέσης τους. Σε πρόσφατο δημοσίευμά της, η εφημερίδα «ΑΞΙΑ» κάνει αναφορά σε πέντε μεγάλες εφοπλιστικές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων
Από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον χώρο των υγρών καυσίμων διεθνώς, η Tsakos Energy, που ανήκει στην ομώνυμη οικογένεια, μία από τις πλέον καθιερωμένες στον χώρο του ελληνικού εφοπλισμού έχει ήδη εκφράσει την πρόθεση κατασκευής νέων πλοίων για μεταφορά LNG. Σήμερα, η εταιρεία διαθέτει ένα πλοίο LNG 73.800 DWT/149.000 M3 κατασκευασμένο το 2007.
Από την άλλη, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διεθνώς στην μεταφορά υγροποιημένου αερίου, η Stealthgas, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Χάρη Βαφειά, διαθέτει σήμερα 40 πλοία LPG, ενώ άλλα 7 πλοία (2Χ7.500 cbm, 2X5.000 cbm, 2X3.500 cbm) βρίσκονται ήδη υπό παραγγελία σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
Αν και διευθύνεται από τον Σύριο επιχειρηματία κ. Riad Zein, η Naftomar έχει καθιερωθεί ως ελληνική, μια και ο τελευταίος μετρά πάνω από 30 έτη παρουσίας στην χώρα μας, ενώ το ίδιο μακρόχρονη είναι και η δραστηριοποίηση της εταιρείας στον τομέα της μεταφοράς LNG. Η Naftomar διαθέτει στόλο 19 LPG, ενώ υπό παραγγελία βρίσκονται άλλα 9 πλοία του τύπου αυτού σε ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας.
Με συνολικό στόλο 45 πλοίων, η Dynacom του κ. Γιώργου Προκοπίου έχει στην κατοχή της δύο πλοία LNG 150.000 κυβικών μέτρων, ενώ αποτελεί μία από τις 30 μεγαλύτερες εταιρείες στην μεταφορά υγρών καυσίμων στον κόσμο. Τέλος, από τις πιο καταξιωμένες στον τομέα αυτό, η Avangel του κ. Αγγελικούση διαθέτει σήμερα 5 πλοία LNG και 3 πλοία LPG με πλοία ηλικίας μικρότερης των δύο ετών, ενώ έχει παραγγείλει ένα ακόμη LPG δυναμικότητας 83.000 κυβικών μέτρων σε νοτιοκορεατικό ναυπηγείο.
Αν και ο κλάδος θεωρείται «κλειστός», θεωρείται πολύ πιθανόν ότι οι μικρές μέχρι σήμερα απώλειες σε σχέση με άλλους κλάδους θα οδηγήσει και άλλες εταιρείες ελληνικών συμφερόντων να επιχειρήσουν να αποκτήσουν μερίδιο στην αγορά.