Η φάση κατασκευής του αγωγού Nord Stream, ο οποίος θα προμηθεύει ρωσικό φυσικό αέριο την Γερμανία μέσω Βαλτικής πρόκειται να αρχίσει τον Απρίλιο του 2010, ενώ οι απαραίτητες περιβαλλοντικές άδειες αναμένεται να εκδοθούν τον Δεκέμβριο του 2009. Αυτά αναφέρει σε χθεσινές δηλώσεις του στον ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος διαδικτυακό τόπο euractiv.eu ο οικονομικός διευθυντής της κοινοπραξίας Paul Corcoran.

Η φάση κατασκευής του αγωγού Nord Stream, ο οποίος θα προμηθεύει ρωσικό φυσικό αέριο την Γερμανία μέσω Βαλτικής πρόκειται να αρχίσει τον Απρίλιο του 2010, ενώ οι απαραίτητες περιβαλλοντικές άδειες αναμένεται να εκδοθούν τον Δεκέμβριο του 2009. Αυτά αναφέρει σε χθεσινές δηλώσεις του στον ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος διαδικτυακό τόπο euractiv.eu ο οικονομικός διευθυντής της κοινοπραξίας Paul Corcoran.

Όσον αφορά την χρηματοδότηση του έργου, αυτή αναμένεται από το τρίτο τέταρτο του τρέχοντος έτους, ώστε η κατασκευή να είναι έτοιμη να αρχίσει από την επόμενη άνοιξη, ενώ διαβεβαίωσε ότι υπάρχει σταθερή βάση χρηματοδότησης του αγωγού.

Όπως επισήμανε ο κ. Corcoran, η συμφωνία των μετόχων για τον Nord Stream παρείχε μία σαφή εικόνα για το πώς θα έπρεπε να χρηματοδοτηθεί το σχέδιο. Το 30% της χρηματοδότησης προήλθε από διάθεση μετοχών, από την οποία η κοινοπραξία έλαβε 1,5 δις ευρώ, ενώ το υπόλοιπο 70% θα προέλθει από εξωτερική χρηματοδότηση. Ο οικονομικός διευθυντής της κοινοπραξίας πιστεύει ότι η συμφωνία, διάρκειας 22 ετών, που επετεύχθη με την Gazprom και τα έσοδα από την διάθεση των μετοχών είναι δελεαστικά για τις εμπορικές τράπεζες που θα θελήσουν να συμμετάσχουν στο σχέδιο. Όσο για το ρίσκο της ολοκλήρωσης, αυτό θα αναληφθεί από τους μετόχους, στοιχείο που επίσης είναι ελκυστικό για τις τράπεζες, κατά τον κ. Corcoran.

Παραδέχθηκε, ωστόσο, ότι οι πιστωτές θα θελήσουν να δουν ολοκληρωμένη την διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης και οριστικοποιημένες τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου, πριν αποφασίσουν να διαθέσουν χρήματα και συμπλήρωσε ότι η κοινοπραξία είναι έτοιμη να προσεγγίσει την αγορά με το πέρας των διαδικασιών αυτών.

Όσον αφορά την οικονομική κρίση, ο κ. Corcoran πιστεύει ότι μάλλον έχει ωφελήσει ως τώρα το σχέδιο του Nord Stream, καθώς, αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι η δεύτερη γραμμή δεν έχει ακόμη παραγγελθεί και οι τιμές του χάλυβα διεθνώς έχουν μειωθεί σημαντικά σε σχέση με την περίοδο του αρχικού προϋπολογισμού, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια μείωσης στο κόστος κατασκευής.