Την προοπτική επέκτασης και προς την Ρουμανία της σχεδιαζόμενης διασύνδεσης φυσικού αερίου μεταξύ της Κομοτηνής και του Χάσκοβο στη Βουλγαρία εξετάζει η ελληνική κυβέρνηση. Μάλιστα, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης αναμένεται να συζητήσει το θέμα με τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες στην διάρκεια της επίσκεψης που θα έχει στο Βουκουρέστι πιθανότατα κατά το διήμερο 12 -13 Ιουλίου
Την προοπτική επέκτασης και προς την Ρουμανία της σχεδιαζόμενης διασύνδεσης φυσικού αερίου μεταξύ της Κομοτηνής και του Χάσκοβο στη Βουλγαρία εξετάζει η ελληνική κυβέρνηση.

Μάλιστα, σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης αναμένεται να συζητήσει το θέμα  με τους αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες στην διάρκεια της επίσκεψης που θα έχει στο Βουκουρέστι πιθανότατα κατά το διήμερο 12 -13 Ιουλίου.

Στην διάρκεια της προ εξαμήνου ρωσοουκρανικής κρίσης, η Βουλγαρία αντιμετώπισε σημαντικά προβλήματα στην ροή του φυσικού αερίου. Κάτι τέτοιο δεν συνέβη με την Ελλάδα, η οποία όχι μόνο ήταν η μόνη από τις καταναλώτριες ρωσικού αερίου που δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα αλλά και επιπλέον διοχέτευσε φυσικό αέριο στην Βουλγαρία από τις εγκαταστάσεις του υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρεβυθούσας μέσω του υπάρχοντος αγωγού που συνδέει τι δύο χώρες.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη ήταν εκείνη που οδήγησε και στην συμφωνία με την Σόφια για την κατασκευή του νέου αγωγού φυσικού αερίου διπλής ροής Κομοτηνή - Χάσκοβο, μήκους 120 - 125 χλμ. Το συγκεκριμένο έργο εντάχθηκε στο Σχέδιο Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Οικονομίας με προβλεπόμενη κοινοτική συμβολή 45 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός είναι της τάξης των 120 εκατ. ευρώ.

Ανάλογα έχει συμφωνηθεί να εξετασθεί η δυνατότητα κατασκευής σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου στην περιοχή της Καβάλας.

Τώρα η Αθήνα, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, προωθεί έναν σχεδιασμό βάσει του οποίου η διασύνδεση προς την Βουλγαρία θα επεκταθεί και στην Ρουμανία, η οποία θα τροφοδοτείται με αέριο που θα "τρέχει" μελλοντικά στον ITGI, τον τουρκοελληνοϊταλικό αγωγό και το οποίο καταρχήν θα είναι αζέρικης προέλευσης.

Πρόκειται ουσιαστικά για έναν δικό μας "μικρό Nabucco" με αρμόδιες πηγές να αισιοδοξούν ότι οι απαιτούμενες ποσότητες θα διασφαλισθούν σταδιακά μετά την διαφαινόμενη επίλυση των εκκρεμοτήτων που υφίστανται ανάμεσα σε Αζέρους και Τούρκους.