Σύμφωνα με απόφαση της κυβέρνησης συνασπισμού της Άνχελα Μέρκελ, η Γερμανία φιλοδοξεί να κυκλοφορούν στους δρόμους της ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2020. Προς αυτή την κατεύθυνση, στον προϋπολογισμό της επόμενης χρονιάς θα δεσμευτούν 500 εκατ. ευρώ για την έρευνα και ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας.

Σύμφωνα με απόφαση της κυβέρνησης συνασπισμού της Άνχελα Μέρκελ, η Γερμανία φιλοδοξεί να κυκλοφορούν στους δρόμους της ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2020. Προς αυτή την κατεύθυνση, στον προϋπολογισμό της επόμενης χρονιάς θα δεσμευτούν 500 εκατ. ευρώ για την έρευνα και ανάπτυξη της σχετικής τεχνολογίας.

 

Πρόκειται για ένα θετικό βήμα για τη μείωση των εκπομπών του θερμοκηπίου, αλλά παράλληλα το σχέδιο παραμένει σε μεγάλο βαθμό γενικό και ασαφές. Προβλέπει πάντως ότι θα επενδυθούν 115 εκατ. ευρώ για την δοκιμαστική χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε διάφορες περιοχές της χώρας. Επίσης, 170 εκατ. ευρώ θα δαπανηθούν για την βελτίωση των μπαταριών που χρησιμοποιούν τα εν λόγω οχήματα.

 

Ο στόχος για ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα είναι φιλόδοξος, αλλά όπως τονίζει ο υπουργός Οικονομίας Καρλ Θεοντόρ Γκούτενμπεργκ, «είναι σκοπός μας να γίνει η Γερμανία ηγέτης της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων». Σύμφωνα με την κυβέρνηση, η αρχή θα γίνει το 2012 οπότε και θα ξεκινήσει η ευρεία χρήση τους στους γερμανικούς δρόμους.

 

Ο υπουργός Μεταφορών Βόλφγκανγκ Τιφένσε δήλωσε σχετικά με το πρόγραμμα:

«Βρισκόμαστε ενώπιον μιας αλλαγής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Είναι στόχος μας να μειώσουμε την ενεργειακή κατανάλωση και να εξερευνήσουμε νέες πηγές ενέργειας αν η Γερμανία θέλει να παραμείνει στις πρώτες θέσεις όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος».

 

Οι ηγέτες των Πρασίνων πάντως τόνισαν ότι η κυβέρνηση δεν αφιερώνει αρκετά κονδύλια στο πρόγραμμα και αντιπαρέθεσαν τα 500 εκατ. ευρώ με τα 5 δις ευρώ που δαπάνησε για την απόσυρση των παλαιών οχημάτων.

 

Τέλος, όσον αφορά τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Volkswagen σκοπεύει να κυκλοφορήσει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο το 2013, ενώ η Daimler συνεργάζεται με την αμερικανική Tesla στην έρευνα της ηλεκτρικής τεχνολογίας οχημάτων.