Τι προβλέπει ο σχεδιασμός της ομοσπονδιακής κυβέρνησης του Βερολίνου για την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου Μέσα στην επόμενη δεκαετία θα κινούνται στους γερμανικούς δρόμους το ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Αυτός είναι ο χρονικός προσδιορισμός που έχει θέσει η κυβέρνηση του Βερολίνου, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»).

Τι προβλέπει ο σχεδιασμός της ομοσπονδιακής κυβέρνησης του Βερολίνου για την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου
Μέσα στην επόμενη δεκαετία θα κινούνται στους γερμανικούς δρόμους το ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Αυτός είναι ο χρονικός προσδιορισμός που έχει θέσει η κυβέρνηση του Βερολίνου, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της ιστοσελίδας της Ντόιτσε Βέλε («ΝΒ»).

Όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, με το σχετικό νόμο θα προωθηθεί - μέχρι το 2020 - η ανάπτυξη του ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, ώστε μέσα στα επόμενα 10 χρόνια να κινούνται στους γερμανικούς δρόμους τουλάχιστον ένα εκατομμύριο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα. Το φιλόδοξο αυτό σχέδιο περιλαμβάνεται στο αποκαλούμενο «Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης της Ηλεκτρικής Κίνησης». Πάντως, η αυτοαποκαλούμενη «πρωταθλήτρια στην προστασία του περιβάλλοντος» Γερμανία, δεν ανήκει - προς το παρόν - στους πρωτοπόρους σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο τομέα. Ήδη, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ αλλά και η Ιαπωνία προηγούνται. Για το λόγο αυτό, το Βερολίνο εκτίμησε πως ήρθε η ώρα για την είσοδο και της Γερμανίας στον αιώνα της λεγόμενης ηλεκτρικής κίνησης.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα «πρόκειται για έναν υψηλό στόχο, ενός πιο ανθρώπινου και οικολογικού μέλλοντος». Για το λόγο αυτό, άλλωστε, η «ΝΒ» ζήτησε διευκρινίσεις από τον υπουργό Μεταφορών Βόλφγκανγκ Τίφενζε, σε ό,τι αφορά το Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης της Ηλεκτρικής Κίνησης και για το πώς θα τεθεί αυτό σε ισχύ.

«Συζητάμε αυτό τον καιρό», είπε ο κ. Τίφενζε, «για το πώς τα επόμενα 10 χρόνια θα κυκλοφορούν στους δρόμους ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Το πώς ακριβώς θα ενισχύσουμε ένα τέτοιο σχέδιο, θα το εξετάσουμε τα επόμενα δύο χρόνια. Δηλαδή, για τη νέα τεχνολογία, για τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες, για τα σημεία φόρτισης. Με άλλα λόγια, χρειαζόμαστε δύο χρόνια ώστε να μάθουμε πώς θα κατασκευάσουμε τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα, τι στάνταρτ πρέπει αυτά να έχουν και πώς θα τα κάνουμε ελκυστικά για τους αγοραστές».Η κυβέρνηση του Βερολίνου ενισχύει ήδη την ανάπτυξη του ηλεκτρικού κινητήρα με 500 εκατομμύρια ευρώ και για το χρονικό διάστημα των επόμενων τριών χρόνων, μέσω του σχεδίου για την ανάκαμψη της οικονομίας. Επιπλέον, με το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτρικής Κίνησης, στόχος της είναι να συμβάλει, ώστε μέχρι το 2020 να ενισχυθεί η εναλλακτική αυτοκίνηση, με ορίζοντα τη μείωση - κατά 50% - των εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050.

Σε μια πρώτη φάση και μέχρι το 2012 η γερμανική κυβέρνηση ελπίζει πως η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία θα είναι σε θέση να κατεβάσει στους δρόμους τα πρώτα 100.000 αυτοκίνητα. Εξάλλου, για την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτρικής Κίνησης θα δημιουργηθεί μια εθνική πλατφόρμα, στην οποία θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του πολιτικού χώρου, της βιομηχανίας, της επιστήμης αλλά και των καταναλωτικών οργανώσεων.

(Από την εφημερίδα Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 24/08/2009)