Σε «καυτή πατάτα» αναδεικνύεται αυτήν την περίοδο για την κυβέρνηση ο τομέας της ενέργειας. Από τη μία, μια σειρά από ζητήματα που άπτονται της πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς για τα οποία η Κομισιόν έχει ζητήσει επίσημα συγκεκριμένες απαντήσεις, από τις οποίες θα κριθεί εν τέλει και η έλευση των κοινοτικών αξιωματούχων προς έλεγχο, και από την άλλη, η παρέμβαση της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας και Μεταφορών για το θέμα που ανέκυψε πρόσφατα με το φυσικό αέριο

Σε  «καυτή πατάτα» αναδεικνύεται αυτήν την περίοδο για την κυβέρνηση ο τομέας της ενέργειας.Από τη μία, μια σειρά από ζητήματα που άπτονται της πλήρους απελευθέρωσης της αγοράς για τα οποία η Κομισιόν έχει  ζητήσει επίσημα συγκεκριμένες απαντήσεις, από τις οποίες θα κριθεί εν τέλει και η έλευση των κοινοτικών αξιωματούχων προς έλεγχο, και από την άλλη, η παρέμβαση της Γενικής Διεύθυνσης Ενέργειας και Μεταφορών για το θέμα που ανέκυψε πρόσφατα με το φυσικό αέριο, συνιστούν  εκρηκτικό μίγμα, από τη διαχείριση του οποίου θα εξαρτηθεί εν πολλοίς όχι μόνον η αξιοπιστία των ελληνικών αρμόδιων αρχών, αλλά και η επιβολή προστίμων σε φορείς, όπως, ο ΔΕΣΦΑ.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, η Κομισιόν έχει ζητήσει από την ελληνική κυβέρνηση διευκρινίσεις για μια σειρά από ζητήματα της ενεργειακής αγοράς, πιέζοντας για άμεσες απαντήσεις, δεδομένου ότι επίκειται η επίσκεψη κοινοτικών αξιωματούχων  για να «ξεσκονίσουν» κυριολεκτικά την υφιστάμενη κατάσταση στον τομέα αυτό και την τυχόν μονοπωλιακή μεταχείριση φορέων και επιχειρήσεων.
Δεν θεωρείται τυχαίο το γεγονός ότι ήδη το ΥΠΕΚΑ ανακοίνωσε την πρόθεση του να προχωρήσει τώρα  σε προκήρυξη για την εκχώρηση δικαιωμάτων εκμετάλλευσης του λιγνιτωρυχείου της Βεύης, όταν είναι γνωστές ήδη κοινοτικές αποφάσεις να «σπάσει» το μονοπώλιο τηςΔΕΗ στους λιγνίτες και να αποκτήσουν και ιδιώτες δυνατότητα εκμετάλλευσης τους.

Και σαν να μην έφτανε το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι ήδη υπόλογη απέναντι στην Ε.Ε. για τα ενεργειακά, ήρθε και το θέμα του φυσικού αερίου  με την άρνηση του ΔΕΣΦΑ να ανοίξει τη Ρεβυθούσα σε τρίτους χρήστες πλην της ΔΕΠΑ.
Η αρμόδια Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Κομισιόν απέστειλε  δύο επιστολές στον απερχόμενο πρόεδρο της ΡΑΕ Σ. Σιμόπουλο, μία με ημερομηνία 16/2/2010 και μία στις 4/2/2010 με τις οποίες αναφέρεται στο θέμα που ανέκυψε, ζητώντας από τη ΡΑΕ άμεσες απαντήσεις.
Πιο συγκεκριμένα, στην πρώτη επιστολή γίνεται εκτενής αναφορά στα γεγονότα του περασμένου Δεκεμβρίου και  στη μη εξυπηρέτηση του ιδιωτικού φορτίου LNG, που έφερε η Αλουμίνιον της Ελλάδος, επικρίνονται οι ελληνικές αρχές γιατί «απέτυχαν να εκτιμήσουν σωστά και να λάβουν υπόψη τις επιπτώσεις για τη διαδικασία απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου», επισημαίνεται ότι «είναι φανερό ότι υπάρχει πιθανή παραβίαση συγκεκριμένων άρθρων των κανονισμών και της Οδηγίας για την αγορά φυσικού αερίου» (παρατίθενται μάλιστα και συγκεκριμένα άρθρα κοινοτικών κανονισμών και οδηγιών) και ζητείται από τη ΡΑΕ να γνωστοποιήσει έως τις 22 Φεβρουαρίου, τι προτίθεται να κάνει, καθώς και τις κυρώσεις και τα πρόστιμα που σκοπεύει να επιβάλει. Να σημειωθεί ότι για κάθε παράβαση του κοινοτικού νόμου προβλέπεται πρόστιμο 150.000 ευρώ. Από την επιστολή προκύπτει  σαφής ευθύνη του ΔΕΣΦΑ.
Στη δεύτερη επιστολή, η οποία κοινοποιήθηκε στον γενικό γραμματέα του ΥΠΕΚΑ  Κώστα Μαθιουδάκη, η ίδια Γενική Διεύθυνση ζητά να πληροφορηθεί αν ο νέος Κώδικας Διαχείρισης που έχει κατατεθεί ήδη στο ΥΠΕΚΑ διασφαλίζει τη συμμόρφωση με τους κανόνες της ευρωπαϊκής ενεργειακής αγοράς και γνωστοποιείται ότι  έχει κινηθεί ήδη κατά της Ελλάδος διαδικασία παράβασης.
Η Γενική Διεύθυνση προτείνει στη ΡΑΕ ανεπίσημη συνάντηση εργασίας στις 15 Φεβρουαρίου, στις Βρυξέλλες, και πριν από αυτήν υποδεικνύει να αποσταλεί  αντίγραφο του νέου Κώδικα, προκειμένου να μελετηθεί αρμοδίως.

Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, η ΡΑΕ  ήδη ετοιμάζει τις απαντήσεις της προς τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών, χωρίς μάλιστα να αποκλείεται η συναίνεση της στην επιβολή προστίμων.

(από το www. euro2 day. gr)