Η αυξανόμενη ζήτηση της Κίνας για φυσικό αέριο αποτελεί βασικό παράγοντα, ο οποίος δίνει μορφή στα σχέδια της κυβέρνησης στο εξής. Σταδιακά, το αέριο καταλαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερο χώρο στη ζωή των Κινέζων, παραγκωνίζοντας το πετρέλαιο και τον λιθάνθρακα ως καύσιμο.

Η αυξανόμενη ζήτηση της Κίνας για φυσικό αέριο αποτελεί βασικό παράγοντα, ο οποίος δίνει μορφή στα σχέδια της κυβέρνησης στο εξής. Σταδιακά, το αέριο καταλαμβάνει ολοένα και μεγαλύτερο χώρο στη ζωή των Κινέζων, παραγκωνίζοντας το πετρέλαιο και τον λιθάνθρακα ως καύσιμο.

Μετά από τον τριπλασιασμό της κατανάλωσης αερίου την τελευταία δεκαετία, αναμένεται και νέο άλμα ως το 2020, το οποίο θα τοποθετήσει το ποσοστό συμμετοχής του στο 10% από 4% σήμερα. Η κρατική CNPC ανακοίνωσε φέτος πως η ζήτηση θα αγγίξει τα 300 δις κ.μ. το έτος 2020, ποσότητα ίση με τα τρία τέταρτα του πετρελαίου που καταναλώνει η χώρα σήμερα.

Πίσω από την αύξηση αυτή κρύβεται η αστικοποίηση, η εκβιομηχανοποίηση και η πολιτική πράσινης ανάπτυξης της κυβέρνησης. Αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τη σχετική μείωση των εκπομπών διοξειδίου της χώρας.

Η PetroChina ελέγχει αυτή τη στιγμή το 60% της εγχώριας παραγωγής. Μεσοπρόθεσμα, ένας αριθμός από αγωγούς σχεδιάζεται στο κινεζικό έδαφος: Ο Σετσουάν-Σαγκάη, ο Όρντος-Πεκίνο και η δεύτερη γραμμή Δύσης-Ανατολής. Οι επιχειρήσεις αναπτύσσουν νέα κοιτάσματα στη Ντίνα και την Ταζόνγκ, στην Κεντρική Μογγολία και τη Σιτσουάν.

Τέλος, η έναρξη των μακροχρόνιων παραγγελιών από το Κατάρ, την Ινδονησία και τη Μαλαισία θα οδηγήσουν σε διπλασιασμό των εισαγωγών ως το 2011. Το αέριο από το Τουρκμενιστάν και τη Μιανμάρ μέσω αγωγών θα καλύψει το 20% των αναγκών ως το 2015.