Τα πλοία γεωτρήσεων έλκουν τώρα τους Ελληνες εφοπλιστές, καθώς διακρίνουν υψηλά ναύλα και γρήγορες αποσβέσεις για τα επόμενα χρόνια παρά τις πολύ υψηλές επενδύσεις που προϋποθέτουν τα συγκεκριμένα πλοία.

Τα πλοία γεωτρήσεων έλκουν τώρα τους Ελληνες εφοπλιστές, καθώς διακρίνουν υψηλά ναύλα και γρήγορες αποσβέσεις για τα επόμενα χρόνια παρά τις πολύ υψηλές επενδύσεις που προϋποθέτουν τα συγκεκριμένα πλοία.

Μετά τον Γιώργο Οικονόμου και την Dryships, η οποία έχει υπό παραγγελία τέσσερα πλοία αυτού του τύπου, στον συγκεκριμένο τομέα σχεδιάζει να επενδύσει και η Tsakos Energy Navigation (ΤΕΝ) του Ομίλου Τσάκου.

Σε συνέντευξη του στο Fox Business News, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ κ. Νίκος Τσάκος επιβεβαίωσε ότι η ΤΕΝ προτίθεται να αγοράσει ένα drillship από τη μητρική εταιρεία του Ομίλου και στο βαθμό που τα αποτελέσματα θα είναι θετικά θα ασκήσει σχετική οψιόν για αγορά και δεύτερου.

Σημειώνεται ότι ο Όμιλος Τσάκου έχει συνάψει ένα joint venture με την ναυτιλιακή εταιρεία Marine Subsea με σκοπό την ενασχόληση από κοινού στο συγκεκριμένο τομέα με ένα πλοίο αρχικά.

Η αγορά των drillships παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον όσο οι τιμές του πετρελαίου κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα και ταυτόχρονα οι εκτιμήσεις ότι τα κοιτάσματα χαμηλού κόστους εξόρυξης μειώνονται κερδίζουν έδαφος.

Σήμερα ένα μεγάλου βάθους (ultra deepwater) drillships μπορεί να ναυλωθεί στα επίπεδα των 450.000 δολ. την ημέρα. Οι τιμές ναυπήγησης των συγκεκριμένων πλοίων έχουν πέσει λόγω της γενικότερης κρίσης στα επίπεδα των 650 εκατ. δολ μέχρι και 700 εκατ. δολ. με τα προαναφερόμενα ναύλα η απόσβεση του μπορεί να γίνει σε πέντε με έξι χρόνια.

Στη λίστα των παραγγελιών drillships βρίσκεται και η Metrostar Management Corp. μέσω της Metro Exploration σε συνεργασία με την Odfjell Drilling για την κατασκευή δύο ultradeepwater drillships στα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries με παράδοση το δεύτερο και τέταρτο τρίμηνο του 2011.