Πρόταση συνεργασίας με τις εταιρείες που συμμετέχουν σε σχέδια αγωγών φυσικού αερίου που διέρχονται από την Ελλάδα έκανε ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας Trans Adriatic Pipeline-TAP, Kjetil Tungland.
Πρόταση συνεργασίας με τις εταιρείες που συμμετέχουν σε σχέδια αγωγών φυσικού αερίου που διέρχονται από την Ελλάδα έκανε ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας Trans Adriatic Pipeline-TAP, Kjetil Tungland.

Στο σχέδιο του ΤΑΡ, συμμετέχουν η νορβηγική Statoilhydro και η νορβηγική EGL. Ο αγωγός σχεδιάζεται για να μεταφέρει αέριο από το πεδίο Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν στην Ιταλία, μέσω Ελλάδας και Αλβανίας. Ακολουθεί δε παρεμφερή διαδρομή με αυτήν του ελληνοϊταλικού αγωγού ITGI.

Η πρόταση του κ. Tungland έγινε στο πλαίσιο διεθνούς ενεργειακού συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα. Σύμφωνα δε με δηλώσεις του ίδιου στο πρακτορείο Ρόιτερς, ο αγωγός ΤΑΡ έχει σημαντικά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων σχεδίων, καθώς αποτελεί τη μικρότερη σε μήκος και φθηνότερη λύση, για τη μεταφορά στην Ευρώπη, φυσικού αερίου από το κοίτασμα του Σαχ Ντενίζ στην Κασπία.

Πηγές της κοινοπραξίας ΤΑΡ στην Αθήνα διευκρίνιζαν ότι η πρόταση συνεργασίας αφορά στο σύνολο των σχεδίων αγωγών που αποτελούν το νότιο διάδρομο φυσικού αερίου και όχι μόνο τον ITGI, περιλαμβάνουν δηλαδή και το ρωσικών συμφερόντων αγωγό South Stream.

Ο κ. Tungland ανέφερε ακόμη στο Ρόιτερς ότι η εταιρεία του ΤΑΡ είναι έτοιμη για συζητήσεις με ελληνικές εταιρείες, οι οποίες θα ενδιαφέρονταν να γίνουν μέτοχοι. Όπως δε διευκρίνισε στη συνέχεια, προκαταρκτικές συζητήσεις ήδη έχουν γίνει με εταιρείες, τις οποίες ωστόσο αρνήθηκε να κατονομάσει.

Σε ερώτηση της «Ν» προς στελέχη του ITGI στην Αθήνα, για το πώς αντιμετωπίζει τις δηλώσεις του Kjetil Tungland, όσον αφορά τη συνεργασία των εταιρειών των δύο σχεδίων, αρνήθηκαν να κάνουν οποιοδήποτε σχόλιο.

Επανέλαβαν δε ότι το σχέδιο του αγωγού ITGI, ιδίως μετά τις πρόσφατες συμφωνίες Τουρκίας και Αζερμπαϊτζάν, και του μνημονίου που υπέγραψαν η ΔΕΠΑ η ιταλική Edison και η τουρκική BOTAS για τη συνεργασία στην προώθηση του αγωγού, βρίσκεται σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο, από οποιοδήποτε αντίστοιχο σχέδιο.

Στον ΤΑΡ, έχει εισέλθει και η γερμανική Ε.ΟΝ, ενώ συζητήσεις γίνονταν και με την ιταλική ΕΝΕL, οι οποίες ωστόσο δεν τελεσφόρησαν.
(από την εφημερίδα "Ναυτεμπορική", 2/7/2010)