Τη στιγμή που οι κατηγορίες εναντίον της κυβέρνησης Μπους, για ήπια στάση έναντι της τρομοκρατίας πριν από την 11η Σεπτεμβρίου, φαίνεται να φθίνουν σε πολιτική σημασία, ο Τζον Κέρι άνοιξε ένα νέο μέτωπο κατά της κυβέρνησης, κατηγορώντας την για ήπια στάση έναντι του ΟΠΕΚ, του οποίου η αδυναμία να αυξήσει την παραγωγή θεωρείται η κύρια αιτία για τις υψηλές τιμές της βενζίνης στις ΗΠΑ. Οι κατηγορίες αυτές πηγάζουν από τις υπόνοιες ότι ο Τζορτζ Μπους, πρώην παράγοντας των πετρελαιοβιομηχανιών και ο Ντικ Τσέινι, πρώην στέλεχος της Ηalliburton, διατηρούν σχέσεις με το πετρελαϊκό λόμπι των ΗΠΑ που, υποθετικά, ωφελείται από τις υψηλές τιμές. Η κυβέρνηση, από την πλευρά της, απαντά ότι ο Κέρι ήθελε κάποτε να επιβάλει αύξηση της τάξεως του 50% στη βενζίνη, γεγονός που ευσταθεί. Παρʼ όλα αυτά, καμία από τις δύο πλευρές δεν έχει παρουσιάσει συγκεκριμένο πρόγραμμα για τον τερματισμό της αμερικανικής εξάρτησης από τις εισαγωγές πετρελαίου. Η εποχή που η Ουάσιγκτον μπορούσε να επηρεάσει τις αποφάσεις του ΟΠΕΚ, έχει παρέλθει. Το μόνο που μπόρεσε να κάνει ο Μπους όταν ο ΟΠΕΚ ανακοίνωσε περικοπή της ημερήσιας παραγωγής κατά 1 εκατ. βαρέλια, ήταν να εκφράσει την απογοήτευσή του. Βέβαια, τα μέλη του ΟΠΕΚ αναμένεται να μην τηρήσουν κατά γράμμα την πρόσφατη απόφαση, ώστε να επωφεληθούν από τις υψηλές τιμές. Η αμερικανική κυβέρνηση, ωστόσο, εξακολουθεί να διατηρεί τον άμεσο έλεγχο των «στρατηγικών πετρελαϊκών αποθεμάτων», τα οποία ενισχύει διαρκώς. Η κυβέρνηση Μπους έχει δηλώσει πως τα στρατηγικά αποθέματα θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν μόνο σε έκτακτη περίπτωση. Οι δηλώσεις αυτές ίσως αντανακλούν τις ανησυχίες ότι οι αμερικανικές προμήθειες θα μπορούσαν να διαταραχθούν εξαιτίας της κατάστασης στη Μέση Ανατολή. Δεδομένης της μείωσης της εγχώριας παραγωγής, οι ΗΠΑ πρέπει να επικεντρωθούν στη μείωση της ζήτησης. Στον τομέα αυτό ο κ. Κέρι έχει αποτύχει όσο και ο κ. Μπους. Δεν τόλμησε να ζητήσει αύξηση στον ομοσπονδιακό φόρο που επιβάλλεται στα καύσιμα. Εχει βάλει στο συρτάρι τις προηγούμενες εκκλήσεις του για αυστηρότερα κριτήρια όσον αφορά την απόδοση των καυσίμων, ώστε να νικήσει σε πολιτείες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα. Κι όμως, οι ΗΠΑ θα μπορέσουν να αυξήσουν την επιρροή τους στον ΟΠΕΚ, μόνο εάν δείξουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν χωρίς το πετρέλαιό του... (Από τους Financial Times όπως δημοσιεύθηκε στην Ημερησία 02/04/2004)