Στη Ναυτιλία Επενδύει η Revoil για να Αντισταθμίσει τις Συνέπειες της Κρίσης

Στη Ναυτιλία Επενδύει η Revoil για να Αντισταθμίσει τις Συνέπειες της Κρίσης
της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Τρι, 7 Δεκεμβρίου 2010 - 16:21
Σημαντικός βραχίονας ανάπτυξης για τον όμιλο της Revoil επιδιώκεται να είναι η ποντοπόρος ναυτιλία στην επόμενη τριετία. Η 100% θυγατρική Ariston ΕΕΠΝ αποκτά εντός του μηνός ακόμη ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ στα επόμενα τρία χρόνια προγραμματίζει την αγορά άλλων 2-3 πλοίων. Η μητρική εταιρία φαίνεται να αντιστέκεται στην κρίση που αντιμετωπίζει ο κλάδος πετρελαιοειδών, ο οποίος στο 10μηνο του 2010 παρουσιάζει μείωση της κατανάλωσης κατά 11%, ενώ η μείωση για την Revoil περιορίζεται σύμφωνα με τα στοιχεία της, σε 3%.

Σημαντικός βραχίονας ανάπτυξης για τον όμιλο της Revoil επιδιώκεται να είναι η ποντοπόρος ναυτιλία στην επόμενη τριετία. Η 100% θυγατρική Ariston ΕΕΠΝ αποκτά εντός του μηνός ακόμη ένα φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ στα επόμενα τρία χρόνια προγραμματίζει την αγορά άλλων 2-3 πλοίων. Η μητρική εταιρία φαίνεται να αντιστέκεται στην κρίση που αντιμετωπίζει ο κλάδος πετρελαιοειδών, ο οποίος στο 10μηνο του 2010 παρουσιάζει μείωση της κατανάλωσης κατά 11%, ενώ η μείωση για την Revoil περιορίζεται σύμφωνα με τα στοιχεία της, σε 3%.

Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν σήμερα οι διοικήσεις της Revoil και της Ariston παρουσίασαν τις προοπτικές των δύο εταιριών. Πιο συγκεκριμένα, ο γενικός διευθυντής της Revoil Σταύρος Νιφόρας ανέφερε ότι στο 10μηνο οι πωλούμενοι όγκοι καυσίμων ανήλθαν σε 7.300.000 μ.τ. έναντι 8.200.000 μ.τ. (-11%), ενώ παρά τις αυξήσεις στις τιμές των πετρελαιοειδών τα περιθώρια κέρδους παρέμειναν σταθερά στο 0,08-0,09 ευρώ. Η βασικότερη αιτία μείωσης της κατανάλωσης καυσίμων, σύμφωνα με την εταιρία, είναι οι συνεχείς αυξήσεις των φόρων, που έφθασαν να αποτελούν το 65% της λιανικής τιμής της αμόλυβδης, σε συνδυασμό με τη γενικότερη αυτοσυγκράτηση των καταναλωτών, λόγω της οικονομικής κρίσης. Μέχρι στιγμής έχουν κλείσει 1100 πρατήρια, 560 υπολειτουργούν, ενώ προβλέπεται να κλείσουν άλλα 1000 πρατήρια. Για το πώς θα κινηθεί η αγορά στους επόμενους 18 μήνες η διοίκηση της Revoil ανέφερε ότι δεν μπορεί να γίνει καμία πρόβλεψη, λόγω της ρευστότητας που υπάρχει.

Σε αυτό το περιβάλλον η Revoil ενίσχυσε το μερίδιο της, όπως αναφέρθηκε, κατά 6,8%, με πωλούμενους όγκους αυξημένους κατά 7% πάνω από την αγορά. Τον Οκτώβριο, μάλιστα, το μερίδιο της εταιρίας έφθασε στο 7,9%. Με τα 77 νέα πρατήρια που πρόσθεσε έχει ανεβάσει το δίκτυο της σε 481 σημεία πώλησης. Στα σχέδια της εταιρίας είναι η επέκταση του δικτύου της, η διασφάλιση του καταναλωτή ότι αγοράζει καθαρά καύσιμα, η εκμετάλλευση της νέας εταιρικής εικόνας, που έχει ήδη ολοκληρωθεί, η εφαρμογή προγραμμάτων micromarketing ενεργειών στο πρατήριο και η έμφαση σε υγιή περιουσιακή διάρθρωση της εταιρίας και σε ισχυρή ρευστότητα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ariston Ιωάννης Ρούσσος αναφέρθηκε στη δραστηριότητα της εταιρίας, που ιδρύθηκε τον Ιούνιο, με μετοχικό κεφάλαιο 29.350.000 ευρώ. Η Ariston διαθέτει ένα φορτηγό πλοίο, το Blue Angel, περίπου 45.000 τόνων, ναυλωμένο μέχρι το Σεπτέμβριο του 2011 και στο νέο απόκτημα, το Blue Eternity, που θα παραδοθεί μέσα στο Δεκέμβριο, έχοντας ήδη συμφωνία ναύλωσης 14.500 δολ. την ημέρα, έως το Δεκέμβριο 2011. Η στρατηγική της Ariston είναι η προμήθεια πλοίων έως 15 ετών, με παρόμοια χαρακτηριστικά. Με την παραδοχή των υφιστάμενων συμφωνιών ναύλωσης σε ετήσια βάση, τα έσοδα της Ariston προσεγγίζουν τα 6 εκατ. δολ., με καθαρά κέρδη περί τα 3 εκατ. δολ.

Στα σχέδια της εταιρίας, εκτός από την ενίσχυση του στόλου της, είναι και η σύσταση Εταιρίας Διαχείρισης Πλοίων, έργο το οποίο ανατίθεται σήμερα σε εξωτερική εταιρία. Ερωτηθείς ο κ. Ρούσσος για την πρόθεση της διοίκησης της εταιρίας να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο, ανέφερε ότι είναι στις σκέψεις της, αλλά δεν εξετάζεται άμεσα η προοπτική αυτή.

Μετά τη συνέντευξη απονεμήθηκαν δύο υποτροφίες από τον πρόεδρο της Revoil Ευάγγελο Ρούσσο και το διευθύνοντα σύμβουλο Γιώργο Ρούσσο σε ισάριθμους μεταπτυχιακούς φοιτητές.