Την αντίσταση της Γερμανίας συναντά η ευρωπαϊκή συμφωνία για την βελτίωση της απόδοσης καυσίμου των ημιφορτηγών, καθώς την Τετάρτη τα κράτη-μέλη συμφώνησαν αρχικά στην υιοθέτησή της, αλλά στη συνέχεια το Βερολίνο προέβαλε αντιρρήσεις. Το σχετικό ψήφισμα θα τεθεί εκ νέου στις Βρυξέλλες την προσεχή Δευτέρα.

Την αντίσταση της Γερμανίας συναντά η ευρωπαϊκή συμφωνία για την βελτίωση της απόδοσης καυσίμου των ημιφορτηγών, καθώς την Τετάρτη τα κράτη-μέλη συμφώνησαν αρχικά στην υιοθέτησή της, αλλά στη συνέχεια το Βερολίνο προέβαλε αντιρρήσεις. Το σχετικό ψήφισμα θα τεθεί εκ νέου στις Βρυξέλλες την προσεχή Δευτέρα.

Σκοπός της διαπραγμάτευσης είναι ο περιορισμός των εκπομπών αυτού του είδους οχημάτων κατά 14%, ή 175 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, από το 2017 και μετά. Μάλιστα, ο στόχος αυτός έγινε ευρέως δεκτός, αφού οι αυτοκινητοβιομηχανίες ούτως ή άλλως έχουν προβεί από μόνες τους σε μεγάλες μειώσεις των εκπομπών των ημιφορτηγών που παράγουν.

Αρχικά γινόταν λόγος για έναν πιο φιλόδοξο στόχο με 135 γραμμάρια από το 2020, αλλά τελικά τα κράτη-μέλη περιορίστηκαν στα 147 γραμμάρια. Η Επίτροπος για το Κλίμα, Κόνι Χέντεγκαρντ, καλωσόρισε τη συμφωνία, αν και η Γερμανία δήλωσε ότι δεν μπορεί να δεχτεί μεγέθη μικρότερα από 150 γραμμάρια με άξονα το 2020.

Σημειώνεται επίσης ότι η Ε.Ε. γενικότερα έχει λάβει περιοριστικά μέτρα για τις εκπομπές των οχημάτων, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ, όπου ανέκαθεν τα όρια ήταν κατά πολύ υψηλότερα.