Κρίνοντας ότι οι συνθήκες στην αγορά δεν είναι ευνοϊκές στην παρούσα συγκυρία, η διοίκηση της Μηχανικής τελικά δεν θα επιχειρήσει να βγει στην αγορά και να αντλήσει μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου το ποσό των 50 - 60 εκατ. ευρώ. Έτσι, ματαιώθηκε η υλοποίηση της απόφασης περί αύξησης κεφαλαίου με καταβολή μετρητών, που έλαβε τον Φεβρουάριο του 2010 η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της
Κρίνοντας ότι οι συνθήκες στην αγορά δεν είναι ευνοϊκές στην παρούσα συγκυρία, η διοίκηση της Μηχανικής τελικά δεν θα επιχειρήσει να βγει στην αγορά και να αντλήσει μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου το ποσό των 50 - 60 εκατ. ευρώ. Έτσι, ματαιώθηκε η υλοποίηση της απόφασης περί αύξησης κεφαλαίου με καταβολή μετρητών, που έλαβε τον Φεβρουάριο του 2010 η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της.

Υπενθυμίζεται ότι, βάσει της απόφασης αυτής, η Μηχανική θα έπρεπε μέσα σε διάστημα ενός έτους να εκδώσει 46.453.256 νέες μετοχές και να τις διαθέσει στους υφιστάμενους μετόχους σε αναλογία μιας νέας για κάθε δύο παλαιές και σε τιμή που θα καθόριζε το διοικητικό συμβούλιό της.
 
Όμως, θεωρήθηκε ότι η γενικότερη οικονομική κρίση, από τη μία πλευρά, και το πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει η εταιρεία, από την άλλη, δεν θα οδηγούσαν στο επιθυμητό αποτέλεσμα, οπότε κρίθηκε σκόπιμο να ματαιωθεί η σχεδιαζόμενη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου. Πάντως, η διοίκηση της εταιρείας δεν αποκλείει να επαναφέρει το σχέδιο άντλησης κεφαλαίων από τη χρηματαγορά, εφόσον όμως πρώτα βελτιωθεί η κατάσταση και διευθετηθούν οι οικονομικές εκκρεμότητες του κατασκευαστικού ομίλου.
Ειδικά όσον αφορά στις διαπραγματεύσεις της Μηχανικής με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναδιάρθρωση - αναχρηματοδότηση του δανεισμού της, οι συζητήσεις που έχουν ξεκινήσει εδώ και περίπου ένα έτος δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε συγκεκριμένο κείμενο συμφωνίας.

Ωστόσο, τα στελέχη της εισηγμένης εκτιμούν ότι είναι θέμα χρόνου η οριστικοποίηση της συμφωνίας με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα. Η Μηχανική επιδιώκει να λάβει από τις πιστώτριες τράπεζες περίπου 120 εκατ. ευρώ ώστε να αναχρηματοδοτήσει τις δανειακές της υποχρεώσεις και να ενισχύσει το κεφάλαιο κίνησής της.

Στο εννεάμηνο του 2010, οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις της ανέρχονταν στα 118 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των βραχυπρόθεσμων άγγιζε τα 220 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές της ήταν της τάξεως των 12,5 εκατ. ευρώ και ξεπερνούσαν τα 22,5 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είναι αποτέλεσμα της αδυναμίας του στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα να εξοφλήσει εργασίες που έχουν ήδη εκτελεστεί.

Οι ελπίδες της εταιρείας στρέφονται στα projects που διαθέτει στο εξωτερικό και ειδικά στη Ρωσία, καθώς εδώ και καιρό οι επικεφαλής της έχουν κάνει γνωστό ότι συζητούν με ενδιαφερόμενους αγοραστές την πώληση μέρους ή ολόκληρων των έργων real estate που υλοποιούν στη Μόσχα, και ειδικότερα του μικτού συγκροτήματος (γραφεία, καταστήματα, διαμερίσματα) «Μέγας Αλέξανδρος» και του οικιστικού συγκροτήματος «Ήρα». Ωστόσο, προς το παρόν, δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική εξέλιξη.

Πάντως, από την πλευρά της Μηχανικής αφήνεται να εννοηθεί πως οι συζητήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο και ότι σύντομα θα έχουν αποτελέσματα. Σε μια τέτοια περίπτωση, τα χρήματα που θα εξασφαλίσει η εισηγμένη θα είναι ένα καθοριστικό βήμα προς την κατεύθυνση της διάσωσής της.