Σηµαντικές αλλαγές προµηνύονται για τους αυτοκινητιστές, οι οποίοι καλούνται σε αρκετές περιπτώσεις να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη. Μπορεί να µην τα πιάνει το...µάτι µας, όµως τα ελαστικά περιλαµβάνονται στα σηµαντικότερα εξαρτήµατα ενός αυτοκινήτου και µάλιστα όσον αφορά την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών.
Σηµαντικές αλλαγές προµηνύονται για τους αυτοκινητιστές, οι οποίοι καλούνται σε αρκετές περιπτώσεις να βάλουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη. Μπορεί να µην τα πιάνει το...µάτι µας, όµως τα ελαστικά περιλαµβάνονται στα σηµαντικότερα εξαρτήµατα ενός αυτοκινήτου και µάλιστα όσον αφορά την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών. Η εξέλιξη των αυτοκινήτων δηµιούργησε την ανάγκη για την κατασκευή ελαστικών αντίστοιχα υψηλών προδιαγραφών και µε πολυτάλαντο χαρακτήρα. Ετσι το καλό ελαστικό οφείλει να φιλτράρει αποτελεσµατικά τους κραδασµούς για να µην ταλαιπωρούνται οι επιβάτες, να φρενάρει άµεσα σε στεγνό και βρεγµένο οδόστρωµα για µεγαλύτερη ασφάλεια και των πεζών, να µην αναπτύσσει έντονους και ενοχλητικούς θορύβους, να µην κοστίζει ακριβά και να µη φθείρεται πρόωρα.

ΠΡΑΣΙΝΗ ΕΤΙΚΕΤΑ
∆ιαµάχη έχε ι ξεσπάσειπάντως µεταξύ των ειδικών εξαιτίας της υποχρεωτικής πιστοποίησης των ελαστικών όσον αφορά τη φιλικότητα προς το περιβάλλον. Η οδηγία της Ε.Ε. θα τεθείσε ισχύ από την 1η Νοεµβρίου 2012, µε στόχο την εξέλιξη ελαστικών που θα καταναλώνουν λιγότερα καύσιµα και θα αυξάνουν τα επίπεδα ασφαλείας. Η πράσινη ετικέτα (βλέπε γράφηµα δεξιά) αξιολογεί τα λάστιχα µε διαβαθµίσεις µεταξύΑ και G, όπου το Α σηµαίνει άριστα και το G είναι ο χειρότερος βαθµός. Στα κριτήρια αξιολόγησης περιλαµβάνονται η αντίσταση κύλισης, η πρόσφυση σε βρεγµένο οδόστρωµα και η ηχορρύπανση, όµως η απουσία ορισµένων κριτηρίων ασφαλείας δίνει τροφή στις αρνητικές κριτικές. Η γερµανικήOµοσπονδία Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου επισηµαίνει, για παράδειγµα, την απουσία της δοκιµασίας της υδρολίσθησης από τα σηµεία αξιολόγησης, ενώ θεωρεί απαράδεκτο να χαρακτηρίζεται ένα ελαστικόσυνολικά «επαρκές» αν και εµφανίζει µεγάλες αδυναµίες στην ασφάλεια.
(από την εφημερίδα "Τα Νέα")