Οι Ταραχές στην Αίγυπτο Πρόσχημα των Πρατηριούχων για Αυξήσεις στις Τιμές της Βενζίνης

Λέγεται ότι αν μια πεταλούδα κινήσει τα φτερά της στον Αμαζόνιο, μπορεί να φέρει βροχή στην Κίνα. Προφανώς, αυτήν την ποιητική μεταφορά στη θεωρία του χάους θα έχουν υπόψη οι πρατηριούχοι καυσίμων ανά την επικράτεια, που πρόλαβαν και ενσωμάτωσαν τις τιμές λιανικής προς τα πάνω, με άλλοθι τις ταραχές στην Αίγυπτο. Και λέμε άλλοθι, γιατί επί της ουσίας δεν έχουν καμία δικαιολογία για κάτι τέτοιο, δεδομένου ότι τα διυλιστήρια διατηρούν στα ίδια επίπεδα τις τιμές τους
energia.gr
Τρι, 1 Φεβρουαρίου 2011 - 08:34

Λέγεται ότι αν μια πεταλούδα κινήσει τα φτερά της στον Αμαζόνιο, μπορεί να φέρει βροχή στην Κίνα. Προφανώς, αυτήν την ποιητική μεταφορά στη θεωρία του χάους θα έχουν υπόψη οι πρατηριούχοι καυσίμων ανά την επικράτεια, που πρόλαβαν και ενσωμάτωσαν τις τιμές λιανικής προς τα πάνω, με άλλοθι τις ταραχές στην Αίγυπτο. Και λέμε άλλοθι, γιατί επί της ουσίας δεν έχουν καμία δικαιολογία για κάτι τέτοιο, δεδομένου ότι τα διυλιστήρια διατηρούν στα ίδια επίπεδα τις τιμές τους. Μάλιστα, πριν από τα γεγονότα της Αιγύπτου είχε παρατηρηθεί πτωτική τάση στις εγχώριες διυλιστηριακές τιμές, αν και τα πρατήρια δεν ακολούθησαν με τον ίδιο ρυθμό. Με άλλα λόγια, ενώ θα ανέμενε κανείς να μειωθούν οι τιμές στην αντλία, καθώς είχαν προηγηθεί τα διυλιστήρια κι αυτό μάλιστα από τις αρχές του έτους, αντίθετα, οι πρατηριούχοι φαίνεται ότι «έκαναν την πάπια». Τώρα, μάλιστα, τα έδωσαν όλα.

Τα στοιχεία που υπάρχουν είναι αποκαλυπτικά.

Μέση τιμή διυλιστηρίου στις 31/12/2010, 1,472 ευρώ/λίτρο, μέση τιμή εταιριών εμπορίας 1,547 ευρώ/λίτρο και στα πρατήρια μέση τιμή 1,593 ευρώ/λίτρο!

Μέση τιμή διυλιστηρίου στις 7/1/2011, 1,469 ευρώ/λίτρο, μέση τιμή εταιριών εμπορίας 1,539 ευρώ/λίτρο και στα πρατήρια μέση τιμή 1,605 ευρώ/λίτρο!

Μέση τιμή διυλιστηρίου στις 14/1/2011, 1,508 ευρώ/λίτρο, μέση τιμή εταιριών εμπορίας 1,580 ευρώ/λίτρο και στα πρατήρια μέση τιμή 1,620 ευρώ/λίτρο!

Την προηγούμενη Παρασκευή η μέση τιμή της αμόλυβδης διαμορφώθηκε στα 1,615 ευρώ/λίτρο, δίνοντας στη χώρα μας μια ζηλευτή πρωτιά. Να έχει τα ακριβότερα καύσιμα σε όλη την Ευρώπη.

Πώς γίνονται αυτά μόνον οι πρατηριούχοι γνωρίζουν. Προφανώς, έχουν το ταλέντο της ενόρασης. Σου λένε, δεν μπορεί, το αργό θα εκτιναχθεί, λόγω του φόβου να κλείσουν τα στενά του Σουέζ. Άρα, αργά ή γρήγορα τα διυλιστήρια θα αγοράζουν ακριβότερα, συνεπώς, θα αυξηθούν και οι τιμές της λιανικής. Γιατί να περιμένουμε να συμβεί αυτό; Ας είμαστε έτοιμοι καλού-κακού. Και η αισχροκέρδεια οργιάζει, και το κράτος παρατηρεί αμήχανο, καθώς, όπως φαίνεται, οι μηχανισμοί ελέγχου αδυνατούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους.

Δεν είδαμε κανένα φορέα του κλάδου να διαμαρτύρεται και να προβαίνει σε καταγγελίες, όπως το έκαναν σχετικά πρόσφατα, καταγγέλλοντας πρατήρια, που, κατά πως λένε, παρουσιάζουν φθηνές τιμές, κλέβοντας στην αντλία. Όταν κάποιοι, δεν ξέρουμε αν το κάνουν από ευγενή πρόθεση ή όχι, επιχειρούν να μειώσουν τις τιμές χαλώντας την πιάτσα, τότε σηκώνεται μεγάλη σκόνη. Πλήττεται ο ανταγωνισμός, κοροϊδεύουν τον καταναλωτή, κλπ κλπ.

Τώρα, γιατί δεν βγαίνουν να εξηγήσουν πώς τα πρατήρια ανεβάζουν τις τιμές χωρίς να έχουν καμία αιτιολογία; Μα, κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει. Αφού κερδίζουν όλοι, ανόητοι θα ήταν να καταγγείλουν τους ίδιους τους εαυτούς τους;