Στην Ελλάδα υπάρχει μία παρεξήγησις. Θεωρείται ότι οι θέσεις της κ. Μέρκελ αποβαίνουν εις βάρος των συμφερόντων της ελληνικής οικονομίας και των Ελλήνων πολιτών. Ενώ πρόκειται περί του αντιθέτου. Πέραν του γεγονότος ότι χωρίς την συνδρομή της Γερμανίας σήμερα το ελληνικό δημόσιο θα είχε πτωχεύσει, τα διαρθρωτικά μέτρα στα οποία επιμένει η Γερμανίδα Καγκελλάριος θα οδηγήσουν σε σταδιακή εξυγίανση της ελληνικής οικονομίας, ώστε να μην επαναληφθούν αυτά που την έφεραν στο σημερινό αδιέξοδο.

Κοινή οικονομική πολιτική στην Ευρωζώνη

 

Στην Ελλάδα υπάρχει μία παρεξήγησις. Θεωρείται ότι οι θέσεις της κ. Μέρκελ αποβαίνουν εις βάρος των συμφερόντων της ελληνικής οικονομίας και των Ελλήνων πολιτών. Ενώ πρόκειται περί του αντιθέτου. Πέραν του γεγονότος ότι χωρίς την συνδρομή της Γερμανίας σήμερα το ελληνικό δημόσιο θα είχε πτωχεύσει, τα διαρθρωτικά μέτρα στα οποία επιμένει η Γερμανίδα Καγκελλάριος θα οδηγήσουν σε σταδιακή εξυγίανση της ελληνικής οικονομίας, ώστε να μην επαναληφθούν αυτά που την έφεραν στο σημερινό αδιέξοδο.

 

Σταδιακή εξυγίανσις

 

Οι προτάσεις Μέρκελ γιά ενιαία δημοσιονομική, φορολογική, εργασιακή και ασφαλιστική πολιτική στην Ευρωζώνη, προβλέπουν μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:

 

- Συνταγματική κατοχύρωση ότι το δημοσιονομικό έλλειμμα των κρατών-μελών της Ευρωζώνης δεν θα επιτρέπεται να υπερβαίνη το 3% του Ακαθαρίστου Εγχωρίου Προϊόντος. Το ποσοστό αυτό (3%) ήταν μεταξύ των κριτηρίων του Μάαστριχτ γιά την ένταξη των κρατών στην Οικονομική και Νομισματική Ενωση. Και πράγματι, τότε η Ελλάς (το έτος 2000), κατόρθωσε περιστασιακώς να εκπληρώση τον στόχο αυτόν. Αν λοιπόν υπήρχε από τότε συνταγματική κατοχύρωσις, η χώρα μας θα είχε αποφύγει τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό που ακολούθησε τα επόμενα έτη, τόσο επί Κυβερνήσεως Σημίτη όσο και επί Κυβερνήσεως Καραμανλή. Οπερ σημαίνει ότι η τυχόν συνταγματική κατοχύρωσις του 3% γιά το μέλλον, μάλλον θα ωφελήση την ελληνική οικονομία. Αυτοί που αντιδρούν, απλώς θέλουν την συνέχιση της κρατικής σπατάλης.

 

- Κοινός φορολογικός συντελεστής σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης γιά τα κέρδη των επιχειρήσεων και κοινό εύρος των συντελεστών του ΦΠΑ. Και το μέτρο αυτό φρονούμε ότι θα αποβή προς όφελος της ελληνικής οικονομίας. Ενα από τα κυριώτερα προβλήματα στην χώρα μας είναι το ασταθές φορολογικό σύστημα. Κάθε χρόνο ψηφίζεται νέος φορολογικός νόμος ο οποίος συνήθως αλλάζει τους συντελεστές φόρου και έτσι ανατρέπει τα επιχειρηματικά σχέδια και αποθαρρύνει τις επενδύσεις. Τί καλύτερο λοιπόν, από του να ενταχθή η χώρα μας σε σταθερό φορολογικό σύστημα καθολικής ισχύος στα κράτη-μέλη της Ευρωζώνης. Το σύστημα αυτό θα είναι απλούστερο και αποτελεσματικώτερο από τα ισχύοντα στην Ελλάδα. Η ωφέλεια και του μέτρου αυτού θα είναι μεγάλη. Και αυτοί που αντιδρούν είναι όσοι θέλουν το φορολογικό σύστημα ως εργαλείο γιά την άσκηση πελατειακής πολιτικής.

 

- Σύνδεση των μισθών, κυρίως στον δημόσιο τομέα, με τον ρυθμό αυξήσεως του Ακαθαρίστου Εγχωρίου Προϊόντος. Και το μέτρο αυτό είναι απολύτως λογικό και διασφαλίζει την παραγωγικότητα κάθε κράτους-μέλους της Ευρωζώνης. Αν υπήρχε τέτοια ρήτρα από την Συνθήκη του Μάαστριχτ, η ελληνική οικονομία θα είχε αποφύγει την μεγάλη πτώση της παραγωγικότητος όλα αυτά τα χρόνια, που την οδήγησε στην σημερινή ύφεση. Το πρόβλημα -και εδώ- είναι ότι ενώ συμμετείχαμε σε ένα ενιαίο νόμισμα, δεν ακολουθούσαμε κοινούς κανόνες. Και έτσι οδηγηθήκαμε μόνοι μας στην καταστροφή. Διότι το εργασιακό κόστος αυξήθηκε στην Ελλάδα με ρυθμό υψηλότερο από την αντίστοιχη αύξηση του ΑΕΠ, κυρίως στον δημόσιο τομέα. Αν λοιπόν δεν ρυθμισθή και αυτό, η ελληνική οικονομία δεν θα μπορέση να αποκαταστήση την παραγωγικότητά της, ώστε να εξέλθη από την σημερινή στασιμότητα.

 

- Ενιαία ασφαλιστική πολιτική και σύνδεση της ηλικίας συνταξιοδοτήσεως με το προσδόκιμο ζωής. Σε πρόσφατη ομιλία του, ο υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας και πρόεδρος του κόμματος των Ελευθέρων Δημοκρατών κ. Βεστερβέλε, ανέφερε ότι δεν είναι σωστό οι Γερμανοί πολίτες που συνταξιοδοτούνται σε ηλικία 67 ετών, να ενισχύουν πολίτες κρατών-μελών της Ευρωζώνης που συνταξιοδοτούνται σε ηλικία 59 ετών. Ορισμένοι είπαν τότε ότι ο κ. Βεστερβέλε εστρέφετο κατά της Ελλάδος. Ομως το ερώτημα είναι άλλο: Ποιός ωφελείται τελικά από τα χαμηλότερα ηλικιακά όρια συνταξιοδοτήσεως που ισχύουν στην χώρα μας; Μπορεί κάποιοι να λαμβάνουν νωρίτερα σύνταξη, αλλά αυτό αποβαίνει εις βάρος των μεταγενεστέρων γενεών, αφού το ασφαλιστικό σύστημα τινάζεται στον αέρα. Επομένως και εδώ, οι προτάσεις Μέρκελ διασφαλίζουν τους Ελληνες πολίτες. Και δη τους νέους.

 

Στην χώρα μας συνηθίζουμε να κατασκευάζουμε «εχθρούς», οι οποίοι υποτίθεται ότι επιδιώκουν την καταστροφή μας. Σήμερα, στην θέση αυτή έχουμε βάλει την κ. Μέρκελ. Θεωρούμε ότι με τις προτάσεις της γιά ενιαία οικονομική πολιτική στην Ευρωζώνη θέλει να βλάψη τις ασθενέστερες οικονομίες και δη την ελληνική. Ομως όλες οι προτάσεις της είναι τελικά προς όφελος της Ελλάδος. Αυτοί που δεν τις θέλουν, είναι εκείνοι που οδήγησαν την χώρα στο σημερινό αδιέξοδο.