Τη συγχώνευση των δύο αγωγών φυσικού αερίου, Nabucco και ITGI, προωθεί πλέον ανοικτά η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε μια ύστατη προσπάθεια να εξασφαλίσει ποσότητες αζέρικου αερίου. Σύμφωνα με πηγές του Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από την κοινοπραξία του ITGI και από εκείνη του Nabucco να προβούν σε διαπραγματεύσεις για τη συγχώνευση των δύο αγωγών. Δεν αποκλείεται μάλιστα και το σενάριο που θέλει να υλοποιείται σε πρώτη φάση ο ITGI, με προοπτική να μεγεθυνθεί στο μέλλον, ώστε να μεταφέρει μεγαλύτερες ποσότητες.

Τη συγχώνευση των δύο αγωγών φυσικού αερίου, Nabucco και ITGI, προωθεί πλέον ανοικτά η Ευρωπαϊκή Ένωση, σε μια ύστατη προσπάθεια να εξασφαλίσει ποσότητες αζέρικου αερίου. Σύμφωνα με πηγές του Reuters, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από την κοινοπραξία του ITGI και από εκείνη του Nabucco να προβούν σε διαπραγματεύσεις για τη συγχώνευση των δύο αγωγών. Δεν αποκλείεται μάλιστα και το σενάριο που θέλει να υλοποιείται σε πρώτη φάση ο ITGI, με προοπτική να μεγεθυνθεί στο μέλλον, ώστε να μεταφέρει μεγαλύτερες ποσότητες.

Η λύση αυτή μοιάζει ρεαλιστική, καθώς ο ITGI αφενός μεν «γεμίζει» πιο εύκολα με αέριο, αφετέρου δε, είναι σαφώς πιο οικονομικός σε σύγκριση με το Nabucco. Ανάμεσα στις προτάσεις που εξετάζονται από την Ε.Ε. είναι και η διεύρυνση της χωρητικότητας του αγωγού που θα διασχίζει την Τουρκία και η συμμετοχή και των δύο κοινοπραξιών σε αυτό το τμήμα, ώστε να περιορισθεί το κόστος.

Σύμφωνα με άλλον αξιωματούχο που επικαλείται το Reuters, το έργο θα μπορούσε να γίνει σε δύο στάδια. Στο «Southern Corridor Phase I», το φυσικό αέριο θα μεταφερθεί στην Ελλάδα και στη συνέχεια στην Ιταλία. Στο «Southern Corridor Phase II». θα κατασκευαστεί διακλάδωση του βασικού αγωγού, η οποία θα ακολουθήσει την διαδρομή του Nabucco με προορισμό την Αυστρία.

Το σενάριο της συγχώνευσης έχει τροφοδοτηθεί τον τελευταίο μήνα από τις δηλώσεις κορυφαίων στελεχών και από τις δύο πλευρές. Ο Τζέρεμι Έλις της RWE, που συμμετέχει στο Nabucco, πρότεινε στις επιχειρήσεις του ITGI να υποστηρίξουν τον δικό της αγωγό, ο οποίος διαθέτει «μεγαλύτερη πολιτική υποστήριξη». Και ο Ουμπέρτο Κουαντρίνο της Edison είχε ταχθεί υπέρ μιας συγχώνευσης, όπως και ορισμένοι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι.