Η ηλεκτροκίνηση εξακολουθεί να αγωνίζεται για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των οδηγών, όπως προκύπτει από έρευνα της Deloitte η οποία δημοσιεύτηκε στον απόηχο της 81ης Διεθνούς Εκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Η ηλεκτροκίνηση εξακολουθεί να αγωνίζεται για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των οδηγών, όπως προκύπτει από έρευνα της Deloitte η οποία δημοσιεύτηκε στον απόηχο της 81ης Διεθνούς Εκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Σε ερώτηση για το πώς βλέπουν οι καταναλωτές την πιθανότητα να αποκτήσουν ένα ηλεκτροκίνητο όχημα:

§ Το 16% των Ευρωπαίων θεωρεί πιθανό να αποκτήσει ηλεκτροκίνητο όχημα

§ Το 53% ενδέχεται να σκεφτεί μία τέτοια επιλογή

§ Το 31% θεωρεί ότι είναι απίθανο ακόμη και να σκεφτεί κάτι τέτοιο

«Η μαζική υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων θα επηρεαστεί σημαντικά από έναν αριθμό παραγόντων, όπως οι τιμές των καυσίμων, οι εξελίξεις στα οχήματα με μηχανές εσωτερικής καύσης και τα διαθέσιμα κυβερνητικά κίνητρα» σημειώνεται στην έρευνα.

Ο κύριος λόγος κατά τους συντάκτες της είναι ότι «παρά το γεγονός ότι το ενδιαφέρον ... αυξάνεται ... τα οχήματα που προσφέρει η αγορά αυτή τη στιγμή δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των καταναλωτών».

Ως κρίσιμοι παράγοντες αναδεικνύονται τόσο η απόσταση που μπορεί να διανύσει το όχημα με μία φόρτιση, όσο και ο χρόνος που απαιτείται για μία πλήρη φόρτιση και το κόστος αγοράς.

Ενδεικτικά, το 74% θέλει το ηλεκτρικό όχημα που θα αποκτούσε να έχει αυτονομία 480 χλμ ανά φόρτιση, επίδοση που απέχει από τα χαρακτηριστικά των προσφερόμενων επιλογών σήμερα.

Αντίστοιχα, το 67% δεν θα περίμενε πάνω από 2 ώρες για να φορτιστεί το όχημα.

Με βάση τη σημερινή κατάσταση στην αγορά, η Deloitte εκτιμά ότι μόλις 1% - 2% των καταναλωτών θα διαθέτει ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία στο τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, δηλαδή το 2020.

Η ραγδαία άνοδος στην τιμή των καυσίμων παγκοσμίως κάνει αρκετούς να προβληματίζονται και αν συνεχιστεί θα το σκεφτούν σοβαρά. Το 63% όσων ρωτήθηκαν είπε ότι είναι «πολύ πιθανότερο» να σκεφτεί την αγορά ηλεκτρικού οχήματος σε περίπτωση που η τιμή της βενζίνης ανέλθει στα 2 ευρώ/λίτρο.

Τέλος, σημασία έχει και η τιμή της βενζίνης στα συμβατικά αυτοκίνητα, όπως και η κατανάλωση αυτών. Εάν η κατανάλωση μειωθεί στα 3 λίτρα ανά 100 χλμ, θα είναι πιο απίθανο να εξετάσουν την αγορά ηλεκτρικού οχήματος.