Ζημιές αλλά και ευκαιρίες δημιουργεί για την παγκόσμια ναυτιλία η καταστροφή της Ιαπωνίας, αφού από τη μια μείωσε δραστικά την βιομηχανική παραγωγή της χώρας, αλλά από την άλλη χρειάζονται πλέον μεγάλες ποσότητες πρώτων υλών και ενέργειας για την ανοικοδόμηση.

Ζημιές αλλά και ευκαιρίες δημιουργεί για την παγκόσμια ναυτιλία η καταστροφή της Ιαπωνίας, αφού από τη μια μείωσε δραστικά την βιομηχανική παραγωγή της χώρας, αλλά από την άλλη χρειάζονται πλέον μεγάλες ποσότητες πρώτων υλών και ενέργειας για την ανοικοδόμηση.

Ο δείκτης Lloyd's List-Bloomber Gas των εταιρειών μεταφοράς φυσικού αερίου (LNG) είχε σημειώσει πλέον άνοδο 13%, ενώ ο αντίστοιχος δείκτης των εταιρειών δεξαμενόπλοιων σημείωνε πτώση 1,3% και των εταιρειών μεταφοράς κοντέινερ 2%.

Στις επιμέρους εταιρείες, η Collar LNG του Νορβηγού δισεκατομμυριούχου Τζον Φρέντρικσεν κατέγραψε αύξηση 36% και η Teekay LNG εμφάνισε άνοδο δραστηριοτήτων 12%, καθώς η Ιαπωνία αύξησε τις παραγγελίες φυσικού αερίου.

Η γαλλική GDF Suez θεωρεί πως η ζήτηση για μεταφορά φυσικού αερίου προς την περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού αναμένεται να αυξηθεί περίπου 6% εξαιτίας των καταστροφών στην Ιαπωνία.

Την ίδια στιγμή ο κλάδος των δεξαμενοπλοίων βρίσκεται σε ένα μεταβατικό στάδιο, αφού από τη μια αποσύρονται τα παλιά μονοπύθμενα τάνκερ και στη θέση τους εισάγονται νέα διπλού πυθμένα, με αποτέλεσμα να παρατηρείται προσωρινή υπερπροσφορά πλοίων και πτώση των ναύλων.

Όπως επισημαίνει η εφημερίδα «Ελευθεροτυπία» και ο Π. Υφαντής, η απόσυρση των μονοπύθμενων δεινόσαυρων της αγοράς, των λεγόμενων VLCC, ίσως ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς. Ήδη, τα πλοία αυτής της κατηγορίας καταφέρνουν, πλέον, να διεκδικούν ελάχιστα φορτία και αυτά προς συγκεκριμένους περιφερειακούς προορισμούς. Σύμφωνα με τον οίκο Charles Weber, η μείωση της δραστηριότητας αυτών των πλοίων φθάνει το 37% το πρώτο τρίμηνο του χρόνου, καθώς από τα 52 γιγαντιαία τάνκερ αυτού του τύπου που υπάρχουν σήμερα σε όλο τον κόσμο, μόλις πέντε κατάφεραν να εξασφαλίσουν τη μεταφορά συνολικά οκτώ φορτίων. Τα επτά απ' αυτά είχαν προορισμό την Ινδία, καθώς τα συγκεκριμένα πλοία δεν είναι ευπρόσδεκτα πλέον στις περισσότερες χώρες.