Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές παγκοσμίως επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια τους τελευταίους μήνες για την απόκτηση πλοίων LNG, για τα οποία υπάρχει σημαντική ζήτηση, ιδίως μετά τον σεισμό της Ιαπωνίας. Γνωστοί Έλληνες εφοπλιστές όπως οι Αγγελικούσης, Προκοπίου, Βαφειάς και Λιβανός έχουν διοχετεύσει 3,5 δις δολάρια για LNG carriers, τη στιγμή που οι ναύλοι κυμαίνονται μέχρι και στα 100.000 δολάρια ημερησίως.

Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές παγκοσμίως επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια τους τελευταίους μήνες για την απόκτηση πλοίων LNG, για τα οποία υπάρχει σημαντική ζήτηση, ιδίως μετά τον σεισμό της Ιαπωνίας. Γνωστοί Έλληνες εφοπλιστές όπως οι Αγγελικούσης, Προκοπίου, Βαφειάς και Λιβανός έχουν διοχετεύσει 3,5 δις δολάρια για LNG carriers, τη στιγμή που οι ναύλοι κυμαίνονται μέχρι και στα 100.000 δολάρια ημερησίως.

Αρκετές παραγγελίες έχουν γίνει ήδη στα νοτιοκορεάτικα και ιαπωνικά ναυπηγεία, καθώς η αγορά του LNG αντιμετωπίζεται ως μοχλός ανάπτυξης για τις ναυτιλιακές σε μια «περίεργη» χρονική συγκυρία, όπου οι ναύλοι στα φορτηγά πλοία είναι σχετικά μειωμένοι.

Η Maran Gas του κ. Γιάννη Αγγελικούση αναμένεται να ξοδέψει 1,5 δισ. δολ. στα ναυπηγεία της Daewoo και της Hyundai για την κατασκευή οκτώ πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, τα τέσσερα εκ των οποίων παραγγέλθηκαν ήδη. Η εταιρεία μάλιστα, διαθέτει περίπου 9 πλοία των 150.000 cbm και 4 των 85.000 cbm.

Επίσης, η Dynagas του κ. Γιώργου Προκοπίου ανακοίνωσε τη συμφωνία που υπέγραψε με τα ναυπηγεία της Hyundai για τη ναυπήγηση τριών πλοίων LNG carriers, έναντι 900 εκατ. δολαρίων.

Στον ίδιο δρόμο κινείται και η εισηγμένη Stealthgas του κ. Χάρη Βαφειά. Η Stealth Gas είναι εκ των μεγαλύτερων ναυτιλιακών στον κλάδο των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου και έχει περισσότερα από 40 πλοία μεταφοράς αερίου και χημικών. Τέλος, δύο ακόμη LNG των 150.000 C.u.m ναυπηγεί η Gaslog του κ. Πήτερ Λιβανού. Αξίζει να σημειωθεί πως, μέσα στο 2010, παρέλαβε δύο ακόμη από τα ίδια ναυπηγεία, τα Gaslog Savanah και Gaslog Singapore.

Στους παραπάνω πλοιοκτήτες έρχονται πλέον να προστεθούν και τα ονόματα του Γ. Οικονόμου της DryShips, καθώς και του Ν. Μαρτίνου της Εμμανουήλ Βορδώνης. Πηγές της αγοράς πιστεύουν ότι είναι ζήτημα χρόνου η μεγαλύτερη ενασχόληση των δύο αυτών επιχειρήσεων με τον κλάδο του LNG, γεγονός που θα εντείνει τον ανταγωνισμό.