Τη δημιουργία μικρών αυτόνομων δικτύων φυσικού αερίου σε πόλεις της περιφέρειας που θα αργήσουν να συνδεθούν με το κεντρικό δίκτυο, σχεδιάζει η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με την ΕΠΑ Θεσσαλίας.

Τη δημιουργία μικρών αυτόνομων δικτύων φυσικού αερίου σε πόλεις της περιφέρειας που θα αργήσουν να συνδεθούν με το κεντρικό δίκτυο, σχεδιάζει η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με την ΕΠΑ Θεσσαλίας.

Η πρωτοτυπία στο σχεδιασμό, έγκειται στο ότι τα δίκτυα αυτά θα τροφοδοτούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο – CNG (Compressed Natural Gas), που θα μεταφέρεται στην είσοδο του αυτόνομου δικτύου οδικώς, με φιάλες υψηλής πίεσης.

Όπως αναφέρουν στο euro2day αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες της ΔΕΠΑ, το μεγαλύτερο κόστος για τη διείσδυση του φυσικού αερίου, είναι τα έργα διασύνδεσης με το κεντρικό δίκτυο, δηλαδή αγωγοί, σταθμοί μείωσης της πίεσης, μετρητικοί σταθμοί κλπ.

Έτσι, επιλέγονται για σύνδεση με το δίκτυο φυσικού αερίου, μόνο τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα, καθώς προσφέρουν καταναλώσεις που μπορούν να αποσβέσουν ένα μέρος από τις επενδύσεις σύνδεσης.

Με την τεχνολογία του CNG, η οποία επιτρέπει την αποθήκευση του φυσικού αερίου σε πίεση 200 ατμοσφαιρών, είναι δυνατόν να τροφοδοτηθούν και μικρότερες οικιστικές συγκεντρώσεις, καθώς οι επενδύσεις για την αποθήκευση CNG είναι σχετικά μικρές, ενώ τα δίκτυα στο εσωτερικό των κωμοπόλεων, θα αναπτύσσονται ανάλογα με τη ζήτηση.

Η νέα αυτή προσέγγιση για την ανάπτυξη αστικών δικτύων φυσικού αερίου, σχεδιάζεται να εφαρμοστεί πιλοτικά στα Φάρσαλα, ενώ υπάρχουν σκέψεις για εφαρμογή του ίδιου συστήματος και σε πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίες, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών το χειμώνα, χαρακτηρίζονται από υψηλή, αλλά μόνο εποχιακή ζήτηση.

Εκτός από τις περιπτώσεις μικρών πόλεων, η χρήση του CNG συστήνεται και για βιομηχανικές επιχειρήσεις που λόγω απόστασης δεν μπορούν να συνδεθούν με το δίκτυο.

Σύμφωνα με τον διευθυντή δραστηριοτήτων διανομής της ΔΕΠΑ Θόδωρο Τερζόπουλο, η χρήση του συμπιεσμένου φυσικού αερίου προσφέρει μεγάλη ευελιξία, καθώς με μικρό κόστος, μπορεί να ικανοποιεί ανάγκες για μικρές ποσότητες, οι οποίες δεν επιτρέπουν την κατασκευή δικτύου.

Ακόμη, όπως τονίζει ο ίδιος, η δημιουργία σημείων κατανάλωσης φυσικού αερίου με CNG, δημιουργεί προϋποθέσεις για την σε δεύτερη φάση, κατασκευή των δικτύων, όταν δηλαδή αυτή θα επιτρέψει την απόσβεση των επενδύσεων για τη διασύνδεση.

Τέλος να σημειωθεί ότι η ΔΕΑ έχει δώσει ιδιαίτερη σημασία στις χρήσεις του CNG για αυτοκίνηση. Ήδη τροφοδοτεί πάνω από 600 λεωφορεία της ΕΥΕΛ και πάνω από 100 απορριματοφόροα του λεκανοπεδίου, μέσω των σταθμών ανεφοδιασμού Ανθούσας και Λιοσίων.

Επιπλέον, στην Ανθούσα διαθέτει σταθμό για τροφοδοσία με CNG ιδιωτικών οχημάτων σε τιμή που δημοσιοποιεί κάθε εβδομάδα στο δικτυακό της τόπο.