Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόταση που προβλέπει μείωση των εκπομπών θείου των ναυτιλιακών καυσίμων σε κατά 90% και σωματιδίων έως και κατά 80%, στα πλαίσια της προσπάθειας καταπολέμησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόταση που προβλέπει μείωση των εκπομπών θείου των ναυτιλιακών καυσίμων σε κατά 90% και σωματιδίων έως και κατά 80%, στα πλαίσια της προσπάθειας καταπολέμησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Όπως σημειώνεται, η προτεινόμενη νομοθεσία αναθεωρεί την οδηγία σχετικά με την περιεκτικότητα ορισμένων υγρών καυσίμων σε θείο και ενσωματώνει τα νέα πρότυπα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στο κοινοτικό δίκαιο.Πλέον, τα πλοία θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ισοδύναμες τεχνολογίες ως εναλλακτική λύση, αντί να χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο.

Η πρόταση προβλέπεται να καθιερωθεί σταδιακά από το 2015 έως το 2020. Η Επιτροπή τονίζει, επίσης, ότι τα οφέλη για τη δημόσια υγεία θα κυμαίνονται από 15 έως και 34 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας κατά πολύ το αναμενόμενο κόστος, το οποίο είναι της τάξης των 2,6 έως 11 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με την πρόταση, η μέγιστη επιτρεπόμενη περιεκτικότητα σε θείο των θαλάσσιων καυσίμων που χρησιμοποιούνται σε ευαίσθητες περιοχές όπως η Βαλτική Θάλασσα, η Βόρεια Θάλασσα και η Μάγχη, θα μειωθεί από το προηγούμενο επίπεδο του 1,5% στο 0,1%, από την 1η Ιανουαρίου 2015. Σε άλλους τομείς, μπορεί να επιτευχθεί ακόμη μεγαλύτερη μείωση, από 4,5% στο 0,5%, από την 1η Ιανουαρίου 2020.