Η μεταφορά πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη είναι πλέον πιο δύσκολη και επικίνδυνη, εξαιτίας των πειρατικών επιθέσεων, απειλώντας έτσι την ενεργειακή ασφάλεια. Τα δεξαμενόπλοια είναι αναγκασμένα να περνούν από τον Κόλπο του Άντεν, μια περιοχή όπου δραστηριοποιούνται οι Σομαλοί πειρατές, όπως επισημαίνει και ο Ευθύμιος Μητρόπουλος, γενικός γραμματέας της υπηρεσίας Ναυτιλίας του ΟΗΕ.

Στους πρώτους έξι μήνες του 2011, πραγματοποιήθηκαν 266 επιθέσεις παγκοσμίως, από 196 σε ολόκληρο το 2010. Από αυτές, το 60% έγιναν από τους Σομαλούς. Παράλληλα, ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές επιλέγουν να πραγματοποιούν τα πλοία τους μακρύτερες διαδρομές ώστε να αποφεύγουν τις επίμαχες περιοχές, αλλά αυτό μεταφράζεται σε καθυστερήσεις και αυξημένο κόστος.

Μάλιστα, οι ειδικοί σημειώνουν ότι η ευρωπαϊκή αγορά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις έγκαιρες παραγγελίες αργού πετρελαίου και κινδυνεύει με αποσταθεροποίηση. Σήμερα, 22 πλοία τελούν υπό τον έλεγχο των πειρατών και 464 ναύτες είναι όμηροι.