Ικανοποίηση έχει προκαλέσει στο χώρο του αυτοκινήτου η διατυπωθείσα πρόθεση της κυβέρνησης να επιτρέψει την ελεύθερη διακίνηση στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη (και γεινότερα στις αστικές περιοχές) αυτοκινήτων ΙΧ που κινούνται με πετρέλαιο. Να σημειωθεί ότι η πετρελαιοκίνηση είναι απαγορευμένη στην Ελλάδα για τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά στις αστικές περιοχές. Η παγόρευση αυτή έχει ως αφετηρία τις πολύ κακές εντυπώσεις που δημιουργήθηκαν λόγω του καπνού που εξέπεμπαν τα ταξί και τα λεωφορεία κατά τη δεκαετία του '80. Κύριες αιτίες εκείνου του φαινομένου ήταν η παλαιά τεχνολογία της πετρελαικίνησης, η κακή συντήρηση και η ποιότητα εκείνου του καυσίμου. Σύμφωνα με τις απόψεις που διατυπώνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων έκτοτε έχει σημειωθεί τεράστια τεχνολογική πρόοδος στον τομέα αυτό, με αποτέλεσμα τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σήμερα να είναι πιο οικονομικά σ εκαύσιμα, (περισσότερα χλμ. στο λίτρο) και να ρυπάινουν το ίδιο ή και λιγότερο από τα βενζινάδικα. Απόδειξη της εξέλιξης αυτής είναι ότι το 2003 το 45% των επιβατικών αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στις 15 χώρες της Ε.Ε., ήταν πετρελαιοκίνητα, ενώ σε πέντε από τις 15 χώρες, το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων είναι ήδη, από το 2002, πάνω από 50%. Στην κατηγορία των ελαφρών φορτηγών, το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων στις 15 χώρες της Ε.Ε. ξεπερνάει το 90% του συνόλου αυτής της αγοράς. Η Ελλάδα αποτελεί εξαίρεση και σε αυτό το θέμα δεδομένου ότι στην κατηγορία των επιβατικών αυτοκινήτων, μόνο τα ταξί πωλούνται με πετρελαιοκίνηση - δηλαδή λιγότερο από 1% της αγοράς - ενώ στα ελαφρά φορτηγά το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων είναι 62,5% το χαμηλότερο της Ε.Ε.