Οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν τις επενδύσεις τους στα πλοία LNG και φέτος, όπως προκύπτει από τις παραγγελίες που έχουν κάνει σε ναυπηγεία της Ασίας. Οι ναυτιλιακές αντιλαμβάνονται ότι η αγορά έχει «πέσει» ιδιαίτερα σε παραδοσιακούς τομείς, όπως τα ξηρά φορτία και για αυτό το λόγο επικεντρώνονται σε εκείνους όπου παρατηρείται ανάπτυξη, όπως το φυσικό αέριο.

Οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν τις επενδύσεις τους στα πλοία LNG και φέτος, όπως προκύπτει από τις παραγγελίες που έχουν κάνει σε ναυπηγεία της Ασίας. Οι ναυτιλιακές αντιλαμβάνονται ότι η αγορά έχει «πέσει» ιδιαίτερα σε παραδοσιακούς τομείς, όπως τα ξηρά φορτία και για αυτό το λόγο επικεντρώνονται σε εκείνους όπου παρατηρείται ανάπτυξη, όπως το φυσικό αέριο.

Μια από τις εταιρείες που επενδύει σημαντικά ποσά στα πλοία LNG είναι και η Dynagas του κ. Γ. Προκοπίου, η οποία παρήγγειλε τελευταία δύο ακόμη πλοία στα ναυπηγεία της Hyundai, έναντι 400 εκατ. δολαρίων. Είχε προηγηθεί η παραγγελία ακόμη δύο πλοίων τον Απρίλιο, μεγέθους 155.000 cbm έκαστο. Επίσης, η Dynagas διαθέτει ήδη στον στόλο της ακόμη τέσσερα LNG carriers.

Αντίστοιχα, σε παραγγελία τεσσάρων πλοίων προχώρησε και η Dryships του Γιώργου Οικονόμου, ενώ και η Thenamaris παρήγγειλε δύο πλοία με χωρητικότητα 160.000 κ.μ., τα οποία θα παραλάβει το 2013 και το 2014. Τέλος, τέσσερα πλοία πρόκειται να αποκτήσει η GasLog του κ. Πήτερ Λιβανού από τα ναυπηγεία της Samsung, με χωρητικότητα 155.000 κ.μ.

Σημειώνεται, τέλος, ότι διεθνώς υπάρχουν σε λειτουργία 354 πλοία LNG και οι σχετικές παραγγελίες έχουν αυξηθεί σημαντικά από πέρυσι (48 έναντι 23 στο α’ εξάμηνο).

Όλα αυτά δεν θα πρέπει να προκαλούν έκπληξη, καθώς το LNG τείνει να αποσπάσει μεγαλύτερο μερίδιο διεθνώς από τους άλλους τρόπους μεταφοράς και αποθήκευσης φυσικού αερίου, όπως για παράδειγμα μέσω αγωγών. Ολοένα και περισσότερα κράτη στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και στην Ασία επιλέγουν τη λύση αυτή λόγω των συγκριτικών της πλεονεκτημάτων. Άλλωστε, ένας αγωγός μπορεί εύκολα να γίνει στόχος σαμποτάζ σε ευαίσθητες περιοχές, διακόπτοντας την μεταφορά για αρκετές ημέρες. Αντίστοιχα παραδείγματα υπάρχουν πολλά τον τελευταίο καιρό, ιδίως στις αραβικές χώρες.