Ο ρυθμός αύξησης του στόλου των δεξαμενοπλοίων διεθνώς ξεπερνά τον ρυθμό αύξησης της ζήτησης για πετρέλαιο, με αποτέλεσμα αρκετά πλοία να παραμένουν αχρησιμοποίητα σήμερα. Όπως τονίζει η νορβηγική Fearnleys, ο στόλος των δεξαμενοπλοίων τύπου VLCC σημείωσε αύξηση 14% φέτος, ενώ για το 2012 αναμένεται να φτάσει το 9%.

Ο ρυθμός αύξησης του στόλου των δεξαμενοπλοίων διεθνώς ξεπερνά τον ρυθμό αύξησης της ζήτησης για πετρέλαιο, με αποτέλεσμα αρκετά πλοία να παραμένουν αχρησιμοποίητα σήμερα. Όπως τονίζει η νορβηγική Fearnleys, ο στόλος των δεξαμενοπλοίων τύπου VLCC σημείωσε αύξηση 14% φέτος, ενώ για το 2012 αναμένεται να φτάσει το 9%.

Οι συνθήκες λοιπόν δεν είναι καλές για τους ιδιοκτήτες δεξαμενοπλοίων, αφού υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα και η αγορά χαρακτηρίζεται ως «αναιμική». Η BW Maritime του Χονγκ Κονγκ τονίζει σχετικά ότι «τα κέρδη είναι κοντά στο μηδέν, αφού χρειάζονται ναύλοι της τάξης των 30.000 δολαρίων ανά ημέρα για να ισοσκελιστεί ο προϋπολογισμός».

Οι αναλυτές θεωρούν ότι αν αυτή η κατάσταση διαρκέσει 12-18 μήνες, τότε αρκετές είναι οι εταιρείες που θα αντιμετωπίσουν σοβαρό πρόβλημα και ενδεχομένως θα κλείσουν. Μοναδική λύση βραχυπρόθεσμα είναι οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην φυσική αγορά, οι οποίες οδηγούν ορισμένους πλοιοκτήτες σε κέρδη. Από την άλλη, οι εισηγμένες που στηρίζονται κυρίως στα μακροπρόθεσμα συμβόλαια τονίζουν ότι είναι σε θέση να αντεπεξέλθουν στην αρνητική χρονική συγκυρία.

Όπως αναφέρουν οι FT σε πρόσφατο άρθρο τους, μια εταιρεία που θεωρείται ευάλωτη είναι η General Maritime του Πέτρου Γεωργιόπουλου, με έδρα τη Νέα Υόρκη. Φέτος, η επιχείρηση αναγκάστηκε να αναζητήσει μια ένεση ρευστότητας ύψους 200 εκατ. δολαρίων από την Oaktree, προκειμένου να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της.