Πετρέλαιο Η Διεθνής Ομοσπονδία Αεροπορικών Μεταφορών προβλέπει ότι τα φετινά κέρδη στον κλάδο θα φθάσουν τα 3 δισ. δολάρια, στηρίζοντας την εκτίμησή της στον υπολογισμό ότι η μέση τιμή του πετρελαίου θα διαμορφωθεί στα 30 δολάρια ανά βαρέλι. Εάν η μέση τιμή του «μαύρου χρυσού» διαμορφωθεί στα 33 δολάρια ανά βαρέλι, οι αεροπορικές εταιρίες θα βρεθούν ακριβώς στο σημείο ισορροπίας. Αλλά εάν η μέση τιμή φθάσει τα 36 δολάρια, αυτό μεταφράζεται σε απώλειες 3 δισ. δολαρίων. Παρά τη γενική δυσφορία που υπάρχει στον κλάδο, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, δεν έχουν πιεστεί ιδιαίτερα. Η Ryanair, παραδείγματος χάρη, αμύνεται ακόμη σθεναρά ενάντια στις μεγάλες αυξήσεις της τιμής του πετρελαίου. Αλλά αυτό θα κρατήσει μόνον μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη. Ο Μάικλ οʼ Λίρι, ο διευθύνων σύμβουλός της, πιστεύει ότι η τιμή του «μαύρου χρυσού» θα υποχωρήσει μέσα στους επόμενους έξι έως δώδεκα μήνες. Ο λογαριασμός για τα καύσιμα της εταιρείας θα αυξηθεί κατά 25 εκατ. ευρώ, αλλά η Ryanair σχεδιάζει να εξισορροπήσει την κατάσταση με μειώσεις κόστους. Πολλές ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, βρίσκονται σε παρόμοια θέση, έχοντας πάρει αμυντικά μέτρα για τους επόμενους τρεις έως έξι μήνες. Οι εκτιμήσεις του κ. οʼ Λίρι είναι λογικές, σε γενικές γραμμές. Αλλά δεν είναι και παράλογο να σκεφθεί σοβαρά κανείς το ενδεχόμενο η τιμή του πετρελαίου να «κολλήσει» πάνω από τα 40 δολάρια ανά βαρέλι. Η προσφορά είναι περιορισμένη, ενώ παράλληλα, η εικόνα για την παγκόσμια ασφάλεια δεν είναι και τόσο καλή. Οι μετοχές των αεροπορικών εταιριών είχαν άσχημες επιδόσεις σε σύγκριση με τις μετοχές άλλων κλάδων, εξαιτίας των ανησυχιών για το κόστος ενέργειας. Και εάν δεν υπάρξουν ενδείξεις υποχώρησης της τιμής του πετρελαίου τους επόμενους μήνες, το μέλλον τους διαγράφεται ακόμη πιο ζοφερό.