Στο 1 δισ. δολ. έφθασαν οι επενδύσεις του Γιώργου Οικονόμου στην αγορά των LNG τάνκερ και ο εφοπλιστής δηλώνει έτοιμος να «χτίσει» μία νέα επιχειρηματική οντότητα, με την οποία θα δίνει το «παρών» σ' αυτό το ανερχόμενο κομμάτι της ναυτιλίας.

Στο 1 δισ. δολ. έφθασαν οι επενδύσεις του Γιώργου Οικονόμου στην αγορά των LNG τάνκερ και ο εφοπλιστής δηλώνει έτοιμος να «χτίσει» μία νέα επιχειρηματική οντότητα, με την οποία θα δίνει το «παρών» σ' αυτό το ανερχόμενο κομμάτι της ναυτιλίας. Μετά την παραγγελία για την κατασκευή τεσσάρων LNG μεταφορικής δυνατότητας 159.000 cum που τοποθέτησε τον περασμένο Ιούλιο στα ναυπηγεία της Daewoo, ο Γιώργος Οικονόμου έκανε άλλη μία κίνηση, η οποία τον τοποθετεί άμεσα στη ναυλαγορά.

Στόλος
Αγόρασε από την Oman Shipping το LNG Μuscat. To πλοίο, μεταφορικής δυνατότητας 145.000 cum, κατασκευάστηκε το 2004 και εκτιμάται ότι η αξία της επένδυσης ανήλθε στα 182 εκατ. δολάρια. Ο κ. Οικονόμου θα εντάξει το πρώτο του LNG στο στόλο της ιδιωτικής του εταιρείας Cardiff Marine αμέσως μετά την παραλαβή του μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2012, ενώ ήδη αναζητείται αξιόπιστος ναυλωτής. Στόχος του εφοπλιστή είναι ύστερα από ένα διάστημα να δημιουργήσει τις συνθήκες ώστε να διαχειρίζεται μέσα από δική του εταιρεία το κομμάτι των LNG, ενώ, προς το παρόν, το Muscat θα παραμείνει υπό τη διαχείριση των πωλητών του.

Επίσης ο ίδιος φαίνεται να έχει καταλήξει ότι δεν θα προχωρήσει στην εισαγωγή της νέας του δραστηριότητας στη ναυτιλία στις χρηματαγορές και θα τη διατηρήσει σε επίπεδο ιδιωτικής εταιρείας. Μέσα στο 2011 οι Έλληνες εφοπλιστές υπολογίζεται ότι έχουν τοποθετήσει μέσω παραγγελιών νέων πλοίων, περί τα 5 δισ. δολάρια στην αγορά των LNG τάνκερ, ενώ έχουν τροποποιήσει και παλαιότερες παραγγελίες τους, ώστε να κάνουν την είσοδό τους στα LNG τα οποία θεωρούνται ως μία επένδυση ακριβή μεν, αλλά με μεγάλες αποδόσεις και διασφαλίσεις.

Επενδύσεις έχουν γίνει από ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα της ελληνικής ναυτιλίας, όπως ο Γιάννης Αγγελικούσης, ο Ντίνος Μαρτίνος, ο Πήτερ Λιβανός, ο Γιώργος Προκοπίου, ο Χρήστος Κανελλάκης.

Σωσίβιο για General Maritime
Οι κάτοχοι ομολόγων της General Maritime σπεύδουν να διασώσουν την εταιρεία του Πήτερ Γεωργιόπουλου, η οποία έχει περιέλθει σε πολύ δύσκολη οικονομική κατάσταση. Όπως προκύπτει από ξένα δημοσιεύματα, οι κάτοχοι ομολόγων ύψους 300 εκατ. δολαρίων θα γίνουν οι νέοι μέτοχοι της εταιρείας που κλυδωνίζεται και οφείλει μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου να παρουσιάσει ένα σχέδιο σωτηρίας στις τράπεζες.

Χθες η μετοχή της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης έκανε «βουτιά» 12% ενώ, σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, τίποτα δεν αποκλείει την παράλληλη προσφυγή της στο άρθρο 11 της αμερικανικής νομοθεσίας, προκειμένου να προστατευθεί από τους πιστωτές της.

(από την εφημερίδα "Ημερησία")