Mείωση της τάξης του 13% στο κόστος μεταφοράς του φυσικού αερίου προτείνει τώρα ο ΔΕΣΦΑ, λίγες ημέρες μετά την επισήμανση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας ότι οι χρεώσεις του ελληνικού συστήματος μεταφοράς αερίου είναι από τις υψηλότερες της Ευρώπης και ότι πρέπει να μειωθούν κατά τουλάχιστον 15%

Mείωση της τάξης του 13% στο κόστος μεταφοράς του φυσικού αερίου προτείνει τώρα ο ΔΕΣΦΑ, λίγες ημέρες μετά την επισήμανση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας ότι οι χρεώσεις του ελληνικού συστήματος μεταφοράς αερίου είναι από τις υψηλότερες της Ευρώπης και ότι πρέπει να μειωθούν κατά τουλάχιστον 15%.

Χθες, ο πρόεδρος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ κ. Πάνος - Δημήτριος Μαυροκέφαλος και o Γιώργος Παπαρσένος αντίστοιχα στις ομιλίες τους σε ημερίδα, αναφέρθηκαν σε μειώσεις της τάξης του 13% στο κόστος χρήσης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου και των υποδομών, οι οποίες περιλαμβάνονται στην πρόταση του Διαχειριστή για το νέο Κανονισμό Τιμολόγησης του Συστήματος.

Μέση χρέωση

Συγκεκριμένα για το 2012 η μέση χρέωση χρήσης του ΕΣΦΑ μπορεί να πέσει στα 3,95 ευρώ/Mwh με την προϋπόθεση ότι θα γίνει η προτεινόμενη διόρθωση στις τιμές. Διαφορετικά, αν δεν γίνει διόθρωση στα κόστη που μεταφέρονται από την προηγούμενη περίοδο τιμολόγησης, η μέση χρέωση θα φθάσει στα 4,54 ευρώ/MWh σε τιμές 2012. Οι μειώσεις αναμένεται να έχουν ιδιαίτερο αντίκτυπο στη βιομηχανία και την ηλεκτροπαραγωγή από φυσικό αέριο, δύο κλάδους που έχουν πληγεί από την επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο Φυσικό Αέριο, από 1ης Σεπτεμβρίου. Η μείωση θα πρέπει να έχει αντίκτυπο και στην οικιακή κατανάλωση, αφού θα μειωθεί το κόστος για τις Εταιρείες Παροχής Αερίου (ΕΠΑ).

Ας σημειωθεί ότι χθες η ΡΑΕ έστειλε επιστολή στο γενικό διευθυντή της ΕΠΑ Αττικής με την οποία ουσιαστικά τον καλεί να μειώσει τις χρεώσεις σύνδεσης που επιβάλλει σε καταναλωτές, όταν η απόσταση για τη σύνδεση υπερβαίνει τα 25 μέτρα από το υπάρχον δίκτυο και απαιτείται επέκταση του δικτύου διανομής. Συγκεκριμένα η ΡΑΕ καλεί την ΕΠΑ να καταρτίσει νέα μέθοδο υπολογισμού των τελών σύνδεσης για τις περιπτώσεις αυτές και να την υποβάλει στη Ρυθμιστική Αρχή.

Τέλος όσον αφορά το ΔΕΣΦΑ και το νέο τρόπο τιμολόγησης του κόστους χρήσης του συστήματος, ο κ. Παπαρσένος δήλωσε ότι «ο νέος κανονισμός τιμολόγησης θεσπίζει ένα σταθερό και σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και πρακτική πλαίσιο τιμολόγησης, το οποίο θα οδηγήσει σε ανάπτυξη την αγορά φυσικού αερίου» και πρόσθεσε ότι η πρόταση που κατέθεσε ο ΔΕΣΦΑ στο δημόσιο διάλογο επιτρέπει την εύλογη απόδοση των επενδεδυμένων κεφαλαίων του Διαχειριστή ελαχιστοποιμένη κατά το δυνατόν και ταυτόχρονα τη χρηματοδότηση των νέων επενδύσεων της εταιρείας.

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 29/11/2011)