Το Αζερμπαϊτζάν καθυστερεί μέχρι τον Μάρτιο του 2012 την απόφαση σχετικά με το ποιος υποψήφιος θα πάρει το φυσικό αέριο που παράγεται ως μέρος του δεύτερου σταδίου του πεδίου Shah Deniz. Ο Nabucco και άλλα τρία έργα αγωγών ανταγωνίζονται στη δημοπρασία ενώ τα αποτελέσματα αναμένονταν αυτό το μήνα.

Το Αζερμπαϊτζάν καθυστερεί μέχρι τον Μάρτιο του 2012 την απόφαση σχετικά με το ποιος υποψήφιος θα πάρει το φυσικό αέριο που παράγεται ως μέρος του δεύτερου σταδίου του πεδίου Shah Deniz. Ο Nabucco και άλλα τρία έργα αγωγών ανταγωνίζονται στη δημοπρασία ενώ τα αποτελέσματα αναμένονταν αυτό το μήνα. 

«Στην παρούσα φάση, οι προτάσεις που υποβλήθηκαν από τις κοινοπραξίες αγωγών εξετάζονται πολύ προσεκτικά», είπε ο πρόεδρος της κρατικής αζέρικης πετρελαϊκής εταιρείας SOCAR, Rovnag Abdullayev, όπως αναφέρει το Euractiv.

«Δεν υπήρχε ποτέ ο στόχος απόφασης για κάποιο διάδρομο μέχρι το τέλος του έτους. Αυτή η διαδικασία πιθανώς συνεχιστεί μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2012», επεσήμαναν μέσα ενημέρωσης στο Αζερμπαϊτζάν.

Οι κοινοπραξίες Nabucco, Διασυνδετήριος Αγωγός Τουρκίας-Ελλάδας-Ιταλίας (ITGI) και Διαδριατικός Αγωγός (ΤΑΡ) συναγωνίζονται για την κατασκευή υποδομών που θα μεταφέρουν φυσικό αέριο στην Ευρώπη από τη δεύτερη φάση του πεδίου Shah Deniz. Μια άλλη επιλογή είναι ένας αγωγός από την Τουρκία στα σύνορα Ρουμανίας-Ουγγαρίας, μια διαδρομή που πρότεινε η βρετανική BP, λίγες ημέρες πριν την προθεσμία υποβολής υποψηφιοτήτων από τις κοινοπραξίες.

Το Shah Deniz αναπτύσσεται από την ΒΡ, την Statoil και την αζέρικη SOCAR. Εκτιμάται ότι θα περιλαμβάνει 1.2 τρις κυβικά μέτρα φυσικού αερίου, στην παροχή των οποίων ελπίζουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση από τη Ρωσία.

Η παραγωγή ξεκίνησε το 2006 και η δεύτερη φάση αναμένεται να αρχίσει μέχρι το 2017. Ο Abdullayev απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι ο υποστηριζόμενος από την ΕΕ Nabucco, δεν αποτελεί πλέον επιλογή.

«Ο Nabucco όπως και οι TAP και ITGI είναι υπό εξέταση», τόνισε,

Ωστόσο, ένας άλλος αξιωματούχος της SOCAR, Vagif Aliyev, είπε ότι στο τέλος του Νοεμβρίου ο Nabucco είχε κάποια «ανεπίλυτα θέματα», αλλά δεν επεκτάθηκε σε αυτά.

Οι προσπάθειες της ΕΕ να μειώσει την εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο έχουν υποστεί σοβαρό πλήγμα από την χρηματοπιστωτική κρίση, όπου δύο προτεινόμενοι αγωγοί, ITGI και TAP, διασχίζουν την Ελλάδα.