Του Κevin Μorrison
Δύο εντελώς διαφορετικά γεγονότα θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον των trader αργού πετρελαίου αυτή την εβδομάδα. Το ένα είναι ο τυφώνας Ιβάν, το δεύτερο η συνάντηση των μελών του Οργανισμού Πετρελαιο-εξαγωγικών Κρατών στη Βιέννη, την Τετάρτη. Ο τυφώνας Ιβάν σάρωσε την Καραϊβική την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά οι μετεωρολόγοι δεν είναι σίγουροι εάν θα κατευθυνθεί προς τα αμερικανικά κοιτάσματα πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού. Η Royal Dutch/Shell, πάντως, έχει ήδη εκκενώσει κάποιες μονάδες παραγωγής. Εάν οι μετεωρολόγοι μετρούσαν την επίπτωση της συνάντησης του ΟΠΕΚ στις αγορές πετρελαίου, ίσως να τη χαρακτήριζαν ελαφρύ αεράκι, το οποίο στη χειρότερη περίπτωση θα μπορούσε να εξελιχθεί σε άνεμο. Εκτός, βεβαίως, εάν ο ΟΠΕΚ κάνει το απονενοημένο βήμα και μειώσει την παραγωγή. Η Διεθνής Επιτροπή Ενέργειας (ΙΕΑ), σύμβουλος των βιομηχανικών χωρών, προειδοποίησε στην τελευταία μηνιαία έκθεσή της για αύξηση των αποθεμάτων αργού στις καταναλώτριες χώρες, μια τάση που δεν θεωρείται υπερβολική από πολλούς αναλυτές του κλάδου. Κάποιοι αναλυτές ανέφεραν πως ο Οργανισμός είναι απίθανο να αυξήσει την παραγωγή του, αφού παράγει με τον υψηλότερο ρυθμό των τελευταίων 25 ετών και βρίσκεται πολύ κοντά στα όρια των δυνατοτήτων παραγωγής του. Ποσόστωση Ο ΟΠΕΚ θα μπορούσε, ωστόσο, να αυξήσει την ποσόστωση παραγωγής του από το σημερινό επίπεδο των 26 εκατ. βαρελιών ημερησίως, προκειμένου να αντικατοπτρίζει περισσότερο την πραγματική παραγωγή. Σύμφωνα με την ΙΕΑ, τα 10 μέλη του ΟΠΕΚ που υπόκεινται σε ποσοστώσεις παραγωγής, στα οποία δεν συμπεριλαμβάνεται το Ιράκ, παράγουν 27,53 εκατ. βαρέλια ημερησίως. Ο ΟΠΕΚ μπορεί να μη θελήσει να αυξήσει τις ποσοστώσεις δεδομένου ότι η αύξηση της παραγωγής από τον Οργανισμό φέτος οδήγησε κυρίως στην παραγωγή πετρελαίου χαμηλότερης ποιότητας. Η αύξηση αυτή έχει προκαλέσει ευρεία πτώση της τιμής του πετρελαίου αυτού του τύπου, συγκριτικά με τις τιμές του αργού που βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση σε Λονδίνο και Νέα Υόρκη και αντικατοπτρίζουν καλύτερες ποιότητες. Μεγάλο μέρος αυτού του βαρύτερου τύπου πετρελαίου, το οποίο προορίζεται για την Ασία, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, πωλείται 6 με 7 δολάρια χαμηλότερα από την τιμή του αργού τύπου brent στο Λονδίνο. (Aπό τους Financial Times)