Σε δύο φάσεις θα γίνει τελικά η επιλογή του αγωγού που θα μεταφέρει το αζέρικο φυσικό αέριο στην Ευρώπη. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του energia, η κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ 2 θα προχωρήσει εντός του Ιανουαρίου σε προεπιλογή ενός αγωγού για το Νότιο Διάδρομο και ενός για το Βόρειο Διάδρομο. Στη συνέχεια, το Μάρτιο, θα γίνει και η τελική επιλογή, ποιος από όλους αυτούς θα πάρει το οριστικό χρίσμα.

Σε δύο φάσεις θα γίνει τελικά η επιλογή του αγωγού που θα μεταφέρει το αζέρικο φυσικό αέριο στην Ευρώπη. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του energia, η κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ 2 θα προχωρήσει εντός του Ιανουαρίου σε προεπιλογή ενός αγωγού για το Νότιο Διάδρομο και ενός για το Βόρειο Διάδρομο. Στη συνέχεια, το Μάρτιο, θα γίνει και η τελική επιλογή, ποιος από όλους αυτούς θα πάρει το οριστικό χρίσμα.

Αυτή τη στιγμή διαγκωνίζονται για το αζέρικο φυσικό αέριο, ο ITGI, ο TAP και ο South East Europe Pipeline ( SEEP), της BP, που συνιστούν το Νότιο Διάδρομο και ο Nabucco για το Βόρειο Διάδρομο.

Πηγές που παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς το όλο θέμα εκτιμούν ότι από τους τέσσερις διαγκωνιζόμενους αγωγούς, ο Nabucco δεν θεωρείται βιώσιμο έργο και για το λόγο ότι δεν αρκούν οι ποσότητες του Σαχ Ντενιζ 2 για να τον «γεμίσουν». Συνεπώς, υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές, σε αυτή τη φάση δεν έχει ελπίδες να επιλεγεί τελικά, έστω κι αν προεπιλεγεί. Ενδεχομένως, όταν θα εξασφαλισθούν κι άλλες ποσότητες, αργότερα και συντρέξουν γεωπολιτικές ανακατατάξεις μελλοντικά μπορεί κανείς να προσβλέπει στο Nabucco.

Ο SEEP, από την άλλη, θεωρείται περιφερειακό project, αφορά περισσότερο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, και ως εκ τούτου δεν διεκδικεί αξιώσεις επιλογής.

Από τους εναπομείναντες του Νοτίου Διαδρόμου εκτιμάται ότι θα προεπιλεγεί ο ITGI, δεδομένου ότι είναι ώριμο έργο και επιπλέον, η πρόσφατη μετοχική ενίσχυση της Edison από την EDF προσδίδει σαφές προβάδισμα στο συγκεκριμένο αγωγό. Οι ίδιες πληροφορίες θέλουν τελικά τον ITGI «να κόβει το νήμα» για τη μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.

Παρά το γεγονός ότι εξακολουθούν και είναι ενεργές οι συζητήσεις για τη συγχώνευση ITGI και TAP, πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές θέλουν αυτή η προοπτική να μην έχει ισχυρά ερείσματα.

Πολύ σύντομα, συνεπώς, και κυρίως με την προεπιλογή που έχουν αποφασίσει να κάνουν οι αζέροι, θα αποσαφηνισθεί σε μεγάλο βαθμό ποιος τελικά αγωγός θα λάβει το οκέι για τη μεταφορά του αζέρικου φυσικού αερίου στις αγορές της Ευρώπης.