Μεγάλη μείωση εμφανίζει η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου λόγω της οικονομικής ύφεσης στην ζώνη του ευρώ και της αβεβαιότητας που υπάρχει στο καταναλωτικό κοινό. Έτσι, η ACEA, η ένωση των ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτου, ανακοίνωσε, στις 17Ιανουαρίου, ότι τον Δεκέμβριο του 2011 σημειώθηκαν 953.108 νέες πωλήσεις ΙΧ, που ισοδυναμεί με μείωση κατά 6% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Σε ετήσιο επίπεδο οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με το 2010

Μεγάλη μείωση εμφανίζει η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου λόγω της οικονομικής ύφεσης στην ζώνη του ευρώ και της αβεβαιότητας που υπάρχει στο καταναλωτικό κοινό. Έτσι, η ACEA, η ένωση των ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτου, ανακοίνωσε, στις 17Ιανουαρίου, ότι τον Δεκέμβριο του 2011 σημειώθηκαν 953.108 νέες πωλήσεις ΙΧ, που ισοδυναμεί με μείωση κατά 6% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Σε ετήσιο επίπεδο οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με το 2010.

Η πτώση αυτή αποτελεί μία συνεχή τάση το έτος που μας πέρασε και η οποία πλήττει όλη την Ε.Ε., πλην, φυσικά, της Γερμανίας, όπου τον Δεκέμβριο σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 6%, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA. Αντίθετα, όπως αναφέρει πρόσφατο δημοσίευμα των Financial Times, σε χώρες που μαστίζονται από την κρίση χρέους, οι μειώσεις είναι πολύ μεγάλες. Η ACEA αναφέρει ότι στην Ιταλία οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 15%, στην Γαλλία κατά 18% και στην Πορτογαλία κατά 60%.

Ας σημειωθεί ότι τον Ιούνιο του 2011 σημειώθηκε πτώση πωλήσεων ΙΧ στην ΕΕ κατά 6% και τον Νοέμβριο κατά 3,5%. Συνολικά τον χρόνο που μας πέρασε στην Ευρωπαϊκή Ένωση πωλήθηκαν 13,1 εκατ. αυτοκίνητα, 1,7% λιγότερα σε σχέση με το 2010, όπως αναφέρει η ACEA. Τη μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις τους υπέστησαν οι γαλλικές PSA Peugeot Citroen και Renault, κατά 9% και 8,4% αντίστοιχα. Αντίθετα, η γερμανική Volkswagen ήταν η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που σημείωσε αύξηση πωλήσεων στην Ε.Ε. κατά το 2011 (+3,6%). 

Και οι δύο γαλλικοί όμιλοι προσπαθούν τώρα να στραφούν σε αγορές εκτός Ε.Ε. Η Renault ήδη αύξησε το 2011 τις πωλήσεις της στον υπόλοιπο κόσμο κατά 43%, με αποτέλεσμα η Βραζιλία να είναι η μεγαλύτερη αγορά για τα οχήματά της μετά την ίδια την Γαλλία, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Ρωσία και στην πέμπτη η Τουρκία.

Οι όμιλοι του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας προβλέπουν ότι η πτώση των πωλήσεων θα συνεχιστεί και το 2012 κατά 10% περίπου. Η Renault προβλέπει πτώση 3-4% για το σύνολο της Ε.Ε. και 7-8% ειδικά για την γαλλική αγορά.