Μεγάλη μείωση εμφανίζει η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου λόγω της
οικονομικής ύφεσης στην ζώνη του ευρώ και της αβεβαιότητας που υπάρχει στο
καταναλωτικό κοινό. Έτσι, η ACEA, η ένωση των ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτου,
ανακοίνωσε, στις 17Ιανουαρίου, ότι τον Δεκέμβριο του 2011 σημειώθηκαν 953.108 νέες
πωλήσεις ΙΧ, που ισοδυναμεί με μείωση κατά 6% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα.
Σε ετήσιο επίπεδο οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με το 2010.
Η πτώση αυτή αποτελεί μία συνεχή τάση το έτος που μας πέρασε
και η οποία πλήττει όλη την Ε.Ε., πλην, φυσικά, της Γερμανίας, όπου τον Δεκέμβριο
σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων αυτοκινήτων κατά 6%, σύμφωνα με στοιχεία της ACEA. Αντίθετα,
όπως αναφέρει πρόσφατο δημοσίευμα των Financial Times, σε χώρες που μαστίζονται
από την κρίση χρέους, οι μειώσεις είναι πολύ μεγάλες. Η ACEA αναφέρει ότι στην
Ιταλία οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 15%, στην Γαλλία κατά 18% και στην Πορτογαλία
κατά 60%.
Ας σημειωθεί ότι τον Ιούνιο του 2011 σημειώθηκε πτώση πωλήσεων
ΙΧ στην ΕΕ κατά 6% και τον Νοέμβριο κατά 3,5%. Συνολικά τον χρόνο που μας πέρασε
στην Ευρωπαϊκή Ένωση πωλήθηκαν 13,1 εκατ. αυτοκίνητα, 1,7% λιγότερα σε σχέση με
το 2010, όπως αναφέρει η ACEA. Τη μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις τους υπέστησαν
οι γαλλικές PSA Peugeot Citroen και Renault, κατά 9% και 8,4% αντίστοιχα. Αντίθετα,
η γερμανική Volkswagen ήταν η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που σημείωσε αύξηση πωλήσεων
στην Ε.Ε. κατά το 2011 (+3,6%).
Και οι δύο γαλλικοί όμιλοι προσπαθούν τώρα να στραφούν σε
αγορές εκτός Ε.Ε. Η Renault ήδη αύξησε το 2011 τις πωλήσεις της στον υπόλοιπο κόσμο
κατά 43%, με αποτέλεσμα η Βραζιλία να είναι η μεγαλύτερη αγορά για τα οχήματά της
μετά την ίδια την Γαλλία, ενώ στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Ρωσία και στην πέμπτη
η Τουρκία.
Οι όμιλοι του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας προβλέπουν ότι
η πτώση των πωλήσεων θα συνεχιστεί και το 2012 κατά 10% περίπου. Η Renault προβλέπει
πτώση 3-4% για το σύνολο της Ε.Ε. και 7-8% ειδικά για την γαλλική αγορά.