Οι προσπάθειες από τους Ευρωβουλευτές να επεκτείνουν τους περιορισμούς για το θείο που εκπέμπεται από τα καύσιμα σε εμπορικά και επιβατηγά πλοία ετοιμάζεται να γίνει το πιο αμφισβητούμενο μέρος της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για να ανταποκριθεί στις διεθνείς υποχρεώσεις για μείωση μιας κύριας πηγής ρύπανσης των ακτών.

Οι προσπάθειες από τους Ευρωβουλευτές να επεκτείνουν τους περιορισμούς για το θείο που εκπέμπεται από τα καύσιμα σε εμπορικά και επιβατηγά πλοία ετοιμάζεται να γίνει το πιο αμφισβητούμενο μέρος της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας για να ανταποκριθεί στις διεθνείς υποχρεώσεις για μείωση μιας κύριας πηγής ρύπανσης των ακτών.

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ετοιμάζεται να ψηφίσει σήμερα (16 Φεβρουαρίου) σχετικά με τις τροποποιήσεις μιας οδηγίας του 1999 που θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του θείου, ένα επιβλαβούς ρύπου που ευθύνεται για περισσότερους από 50.000 πρόωρους θανάτους ετησίως στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Ευρώπη πρέπει να ανανεώσει την οδηγία για να ανταποκριθεί στα πρότυπα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), τα οποία απαιτούν καύσιμα με χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο σε λιγότερο από 0,1% έως το 2015, στις θάλασσες όπου τα φορτία περνούν συχνά, δηλαδή τη Βαλτική, τη Βόρεια Θάλασσα και τη Μάγχη σε σύγκριση με το 3,5% που επετράπη στην ανοιχτή θάλασσα .

Αλλά μια κοινοβουλευτική πρόταση που υποστηρίζεται από τους Πράσινους και ορισμένες παράκτιες χώρες θα προχωρήσουν ακόμη περισσότερο, με σκοπό να εφαρμόζουν τα ίδια πρότυπα σε όλα τα χωρικά ύδατα της ΕΕ εντός 12 ναυτικών μιλίων από τις ακτές τους.

«Η αξία της ανθρώπινης ζωής είναι η ίδια στην περιοχή της Μεσογείου με τις ακτές της Βόρειας Θάλασσας και της Βαλτικής Θάλασσας», είπε ο Satu Hassi (Πράσινοι), ένας Φινλανδός βουλευτής ο οποίος έγραψε την έκθεση της Επιτροπής Περιβάλλοντος σχετικά με το θέμα των θαλάσσιων καυσίμων.

Ο Hassi, δήλωσε σε συνέντευξή του πριν από την ψηφοφορία της επιτροπής ότι υπάρχει ισχυρή υποστήριξη για τη μείωση των μολύνσεων του θείου από τα βαρέα καύσιμα κίνησης των πλοίων, αλλά αναγνώρισε ότι υπάρχουν διαφορές στην επιβολή πιο φιλόδοξων κανόνων.

Μια συμβιβαστική πρόταση επιδιώκει τη δημιουργία περιοχών ελέγχου εκπομπών του θείου, πέρα ​​από τους κανόνες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) δίνοντας παράλληλα στους φορτωτές κάποια περιθώρια ελιγμών επιτρέποντάς τους να συνεχίσουν την καύση καυσίμων με υψηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, εφόσον λάβουν μέτρα για μετριασμό των επιπτώσεων, όπως η εγκατάσταση φουγάρων

«Πολιτικές ομάδες που αντιπροσωπεύουν την πλειοψηφία έχουν υπογράψει αυτόν τον συμβιβασμό, αλλά φυσικά μπορεί να υπάρχουν μέλη που θα ψηφίσουν διαφορετικά σε σχέση με τη θέση της ομάδας, γι 'αυτό δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το αν αυτό θα εγκριθεί ή όχι», δήλωσε ο Hassi.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε τον Ιούλιο του 2011τροποποιήσεις που συνιστά, αλλά η επιτροπή περιβάλλοντος πρότεινε μια σειρά αλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της υποχρέωσης των επιβατηγών πλοίων να πληρούν τα ίδια πρότυπα με τα φορτηγά πλοία μέχρι το 2015, πέντε χρόνια νωρίτερα από ό, τι η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ πρότεινε.

Ίδια πρότυπα παντού

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, το οποίο αντιπροσωπεύει το 80% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, στηρίζει τη μείωση των εκπομπών, αλλά υποστηρίζει ότι η ΕΕ πρέπει να τηρήσει το πρότυπο του ΙΜΟ, ώστε οι Ευρωπαίοι φορτωτές να μην υποστούν ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα. Υπάλληλοι του θαλάμου δεν ήταν διαθέσιμοι χθες (15 Δεκεμβρίου) να σχολιάσουν την προτεινόμενη νομοθεσία.

Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Θαλάσσιων Λιμένων, το Νοέμβριο, δήλωσε ότι τα πρότυπα σημαίνουν λίγα εάν ο επαρκής εφοδιασμός σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο δεν είναι διαθέσιμα στο εμπόριο.

Στη σύνοδο του Συμβουλίου Υπουργών περιβάλλοντος στις 19 Δεκεμβρίου, ορισμένες χώρες της ΕΕ εξέφρασαν την ανησυχία του σχετικά με τον επαρκή εφοδιασμό καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Άλλοι εξέφρασαν αντιρρήσεις για την επέκταση των κανόνων εκτός του πλαισίου του ΙΜΟ – που σημαίνει ότι οι Ευρωβουλευτές θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν δυσκολίες στην επιβολή πιο αυστηρών προτύπων.

Ο Hassi αναγνώρισε ότι ο εφοδιασμός των καυσίμων είναι μια θεμιτή ανησυχία. Τα περισσότερα πλοία καίνε βαρύ καύσιμο που είναι λιγότερο εκλεπτυσμένο, υψηλότερης περιεκτικότητας σε θείο, και συνεπώς λιγότερο δαπανηρό.

Ως εκ τούτου, οι Ευρωβουλευτές ζήτησαν να δοθεί περιθώριο σε εταιρείες που εγκαταστούν πλυντρίδες φουγάρα ή μείγμα καθαριστή-καύση υγροποιημένου φυσικού αερίου, και θέλουν να ενθαρρύνουν τα κράτη μέλη να ενισχύσουν την ικανότητα διύλισης και αποθήκευσης για τα εναλλακτικά καύσιμα.