Ο αγωγός TAP υπέβαλε προχθές επίσημο αίτημα και στην Ιταλία , ώστε να μεταφέρει φυσικό αέριο από το Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν προς τη Δυτική Ευρώπη, μέσω Ελλάδας, Αλβανίας και Αδριατικής. Σημειώνεται ότι στην Ιταλία, η κατασκευή του αγωγού πρόκειται να καλύψει 5 χιλιόμετρα επίγειας και 45 υπεράκτιας έκτασης η οποία θα φθάνει στο το Lecce. Η δυνατότητά του θα αφορά τη μεταφορά 10 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων Φυσικού Αερίου το χρόνο με δυνατότητα επέκτασης.

Ο αγωγός TAP υπέβαλε προχθές επίσημο αίτημα και στην Ιταλία , ώστε να μεταφέρει φυσικό αέριο από το Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν προς τη Δυτική Ευρώπη, μέσω Ελλάδας, Αλβανίας και Αδριατικής. Σημειώνεται ότι στην Ιταλία, η κατασκευή του αγωγού πρόκειται να καλύψει 5 χιλιόμετρα επίγειας και 45 υπεράκτιας έκτασης η οποία θα φθάνει στο το Lecce. Η δυνατότητά του θα αφορά τη μεταφορά 10 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων Φυσικού Αερίου το χρόνο με δυνατότητα επέκτασης.

Ο ΤΑΡ καλύπτει τους στόχους της ελληνική πλευράς, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές του Euractiv.gr που μίλησαν τις τελευταίες ημέρες. Παράλληλα, ο Γ. Παπακωνσταντίνου, ανακοίνωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση μελετά πλέον εναλλακτικά σχέδια και είναι διατεθειμένη να συζητήσει για την συμμετοχή της χώρας σε επιχειρηματικά σχήματα ώστε να προχωρήσει ο αγωγός TAP, για την κατασκευή του νοτίου διαδρόμου, που φιλοδοξεί να μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κασπία στην αγορά της Ευρώπης.

Από την πλευρά του ΤΑΡ, κρίνεται ως ιδιαίτερα θετική η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να αλλάξει στρατηγική και να υποστηρίξει το συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο, που τονίζεται ότι θα φέρει επενδύσεις έως και 1,5 δις ευρώ στη χώρα.

Πηγές του euractiv αναφέρουν επίσης ότι εδώ και εβδομάδες είχαν σταλεί μηνύματα προς την ελληνική κυβέρνηση, ότι πρέπει να αποσαφηνιστεί στην κοινοπραξία και σε βασικούς παίκτες όπως η BP ότι η Ελλάδα διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον της για το άνοιγμα του Νοτίου Διαδρόμου μέσα από τη χώρα με αναγνώριση ότι ο ΤΑΡ αποτελεί ικανοποιητική επιλογή.

Παράλληλα, οι ίδιες πηγές επέμεναν ότι πρέπει να διασκεδαστούν τα όποια αρνητικά σενάρια που ήθελαν τη χώρα προσκολλημένη στον αγωγό που απορρίφθηκε (ITGI). Τονίζουν δε ότι η συμμετοχή της Ελλάδας σε σχέδια ενεργειακών υποδομών στρατηγικής σημασίας μπορεί να συντελέσει καταλυτικά στις προσπάθειες της χώρας να διορθώσει την εικόνα της και να ανακτήσει το στρατηγικό της ρόλο σε περιφερειακό επίπεδο.

Παράλληλα και στην Αζέρικη πρωτεύουσα εμφανίζονται ικανοποιημένοι οι μέτοχοι του Σαχ Ντενίζ (BP, Stat oil, Socar), καθώς όταν επέλεξαν το σχέδιο ΤΑΡ ως δυνητικό τροφοδότη της Ιταλικής αγοράς, περίμεναν από την ελληνική Κυβέρνηση να εκφράσει άμεσα την υποστήριξή της στο σχέδιο και να διευκολύνει την ολοκλήρωσή του το συντομότερο δυνατόν. «Η κοινοπραξία του Σαχ Ντενίζ στην υπόθεση του ΤΑΡ βασίζεται στη στήριξη των κυβερνήσεων Ελλάδας Ιταλίας», ανέφερε στις 27 Φεβρουαρίου στο επίσημο πρακτορείο TRERND υψηλά ιστάμενο στέλεχος της κρατικής εταιρείας πετρελαίων του Αζερμπαϊτζαν, SOCAR. Η καθυστέρηση, μάλιστα, είχε γεννήσει φήμες ότι η πλευρά Ναμπούκο και SEEP, αγωγών που παρακάμπτουν την Ελλάδα, είχε αποκτήσει προβάδισμα.

Το Euractiv εκτιμά ότι μετά και το πρόσφατο υπουργικό συμβούλιο που ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τα θέματα αυτά, μπορεί να ξεκινήσει μια παράπλευρη διαπραγμάτευση με την Αλβανία, ώστε να δώσει νέα δυναμική στις διμερείς σχέσεις, αλλά κι ένας νέος ενεργειακός σχεδιασμός στη βάση τοπικών αγωγών από τον IGB έως την Ουγγαρία, που μπορεί να αξιοποιηθεί σε βάθος χρόνου για την μεταφορά του Αραβικού , Κυπριακού ή Ισραηλινού υγροποιημένου φυσικό αέριου στη Βαλκανική στο προσεχές διάστημα, απομειώνοντας τα όποια πλεονεκτήματα προσφέρει το σχέδιο SEEP στις χώρες της περιοχής, βορείως της χώρας.