Εντατικοποιούνται οι συναντήσεις ευρωπαίων και κινέζων αξιωματούχων που αποσκοπούν να βοηθήσουν το Πεκίνο να προβεί σε σχέδια στην αγορά εκπομπών άνθρακα, παραδέχτηκε στη EurActiv ο επικεφαλής στις διαπραγματεύσεις για την κλιματική αλλαγή της ΕΕ, Artur Runge-Metzger.

Εντατικοποιούνται οι συναντήσεις ευρωπαίων και κινέζων αξιωματούχων που αποσκοπούν να βοηθήσουν το Πεκίνο να προβεί σε σχέδια στην αγορά εκπομπών άνθρακα, παραδέχτηκε στη EurActiv ο επικεφαλής στις διαπραγματεύσεις για την κλιματική αλλαγή της ΕΕ, Artur Runge-Metzger.

Στην παρούσα φάση ΕΕ και Κίνα βρίσκονται σε ισχυρή σύγκρουση λόγω της ένταξης των διεθνών αερογραμμών στο Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών της ΕΕ, με τις Βρυξέλλες να λένε ότι θα εξαιρέσουν το Πεκίνο, σε περίπτωση που εφαρμόσει δικό του ισοδύναμο σύστημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες της EurActiv, τον περασμένο μήνα επισκέφθηκε το Πεκίνο ειδικός σύμβουλος της ΕΕ. Οι συνομιλίες στην επίσκεψη άφησαν μια αίσθηση εκνευρισμού στις Βρυξέλλες, λόγω της ασυντόνιστης πολιτικής για το περιβάλλον από την πλευρά της Κίνας.

Ωστόσο δύο ιδιωτικές κινεζικές εταιρείες- η Beijing Energy and Environmental Exchange (CBEEX) και η Shenzhen Carbonneutral Bio-gas- σύμφωνα με πληροφορίεςέχουν ξεκινήσει εργασίες για το σχεδιασμό ενός κινεζικού συστήματος εμπορίας εκπομπών.

Ερωτηθείς από την EurActiv εάν οι εν λόγω εταιρείες έχουν έρθει σε επαφή με αξιωματούχους της ΕΕ, ο Runge-Metzger είπε: «Είχαμε πολλές επαφές με κινέζους αξιωματούχους από το Πεκίνο αλλά και από περιφέρειες προκειμένου να εξετάσουμε την εμπορία εκπομπών».

Οι συνομιλίες εστίασαν στον τρόπο θέσπισης ενός συστήματος βασισμένο στην αγορά που θα ρυθμίζει τις εκπομπές CO2, στους τύπους νομοθεσίας που χρειάζονται, στην τεχνική ανάπτυξη επιτήρησης, στις μεθόδους αναφοράς και ελέγχου και στη δημιουργία συστημάτων συμμόρφωσης κλπ.

Τους τελευταίους 18 μήνες, οι διαπραγματεύσεις είναι «πολύ έντονες», είπε ο Runge-Metzger.

«Θα έλεγα ότι αυξάνονται σε ένταση», πρόσθεσε.

Η Κίνα απαγόρεψε από τις αερογραμμές της να συμμετάσχουν στο σύστημα και δημοσίευσε μάλιστα ένα νομοσχέδιο για την κλιματική αλλαγή, πουπροειδοποιεί για «αντίποινα» εάν επιβληθούνβίαια οι εκπομπές εναντίον των αερογραμμών της.

Στις 15 Μαΐου, η ΕΕ έδωσε προθεσμία 1 μήνα στις κινεζικές και ινδικές αερογραμμές να αναφέρουν τις εκπομπές τουςδιαφορετικά θα έρθουν αντιμέτωπες με ποινές.

Τον Μάρτιο, ανώτατος κινέζος εμπορικός αξιωματούχος είπε στη EurActiv ότι η χώρα του δε θέλει εμπορικό πόλεμο με την Ευρώπη και ότι τάσσεται υπέρ μια λύσης σε επίπεδο Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας.