Να μην αρθεί η απαγόρευση της κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων επιβατηγών αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ζητά η διεθνής περιβαλλοντική οργάνωση Greenpeace, τονίζοντας ότι σε αντίθετη περίπτωση θα οξυνθεί το νέφος και θα αυξηθούν τα θύματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Τη θέση της αυτή τεκμηριώνει σε σχετική έκθεση με τίτλο «Diesel: ο σιωπηρός δολοφόνος», η οποία δημοσιοποιήθηκε χθες σε συνέντευξη τύπου που έδωσε η Greenpeace. Η έκθεση απομυθοποιεί τη δήθεν φιλοπεριβαλλοντική διάσταση της πετρελαιοκίνησης και τεκμηριώνει τους λόγους που επιβάλλουν τη συνέχιση της ισχύουσας απαγόρευσης των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Όπως υποστηρίζει η περιβαλλοντική οργάνωση, μία πιθανή άρση της απαγόρευσης αυτής θα είχε ως αποτέλεσμα την έξαρση του φωτοχημικού νέφους αλλά και την επαύξηση των ήδη υψηλών επιπέδων των επικίνδυνων μικροσωματιδίων. Είναι χαρακτηριστικό πως τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα επιβατηγά αυτοκίνητα εκπέμπουν κατά μέσο όρο 8-10 φορές περισσότερα οξείδια του αζώτου από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα, ενώ εκλύουν και 10-300 φορές περισσότερα μικροσωματίδια. Πρόσφατες μελέτες αναφέρουν, άλλωστε, πως τα πετρελαιοκίνητα οχήματα συμβάλλουν περισσότερο στην αλλαγή του κλίματος του πλανήτη από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα. Η Greenpeace καταλήγοντας στην έκθεσή της, επισημαίνει κάποιες δραστικές αλλαγές που απαιτούνται σε τρεις κυρίως κατευθύνσεις: μείωση των διανυόμενων επιβατοχιλιομέτρων με ανάπτυξη των μέσων μαζικής μεταφοράς, βελτίωση της αποδοτικότητας των οχημάτων ώστε να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου και η ρύπανση, στροφή σε καθαρότερα καύσιμα (βιοκαύσιμα).