Διχασμένο το Λόμπυ της Αυτοκινητοβιομηχανίας για τους Ευρωπαϊκούς Στόχους Εκπομπών Διοξειδίου στις Μεταφορές

Διχασμένο το Λόμπυ της Αυτοκινητοβιομηχανίας για τους Ευρωπαϊκούς Στόχους Εκπομπών Διοξειδίου στις Μεταφορές
energia.gr
Πεμ, 14 Ιουνίου 2012 - 10:42
Διχασμένο μοιάζει να είναι το λόμπυ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης σχετικά με τους κοινοτικούς στόχους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις μεταφορές ως το 2020, ενόψει, μάλιστα, και της επανεξέτασής τους από την Κομισιόν τον Ιούλιο. Παρά τις αρχικές τους σφοδρές αντιδράσεις, σήμερα πολλές από αυτές δείχνουν να υιοθετούν τις κοινοτικές απαιτήσεις για παραγωγή, από το 2020, μηχανών αυτοκινήτων που θα εκπέμπουν μόλις 95 γραμμάρια ισοδυνάμου CO2 ανά χιλιόμετρο

Διχασμένο μοιάζει να είναι το λόμπυ των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης σχετικά με τους κοινοτικούς στόχους εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις μεταφορές ως το 2020, ενόψει, μάλιστα, και της επανεξέτασής τους από την Κομισιόν τον Ιούλιο. Παρά τις αρχικές τους σφοδρές αντιδράσεις, σήμερα πολλές από αυτές δείχνουν να υιοθετούν τις κοινοτικές απαιτήσεις για παραγωγή, από το 2020, μηχανών αυτοκινήτων που θα εκπέμπουν μόλις 95 γραμμάρια ισοδυνάμου CO2 ανά χιλιόμετρο, σε αντίθεση με τις σημερινές προδιαγραφές, που επιτρέπουν εκπομπές 140 γραμ. ισοδυνάμου CO2 ανά χιλιόμετρο.

Μάλιστα, θεωρείται σήμερα εφικτή η επίτευξη και του ενδιάμεσου στόχου, για εκπομπές 130 γραμμ. ισοδυνάμου CO2 ανά χιλιόμετρο ως το 2015, ενώ για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες αυτό αναμένεται να γίνει νωρίτερα.

Σύμφωνα με την Franziska Achterberg, ειδικό σε θέματα κοινοτικής πολιτικής μεταφορών της Greenpeace, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ( ACEA), ένα από τα ισχυρότερα λόμπυ της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, τηρεί επισήμως στάση σιωπής στο ζήτημα, γεγονός που ερμηνεύεται, σύμφωνα με την ίδια, ως ένδειξη διχογνωμίας για το θέμα ανάμεσα στις μεγάλες εταιρείες του κλάδου.

«Η Volvo έχει εκφραστεί ανοιχτά υπέρ των στόχων του 2020, άλλες, όπως η Ρενώ και η Φίατ έχουν κατ’ ιδίαν εκφράσει την υποστήριξή τους, ενώ η Φολκσβάγκεν και άλλες είναι εναντίον», αναφέρει η Achterberg μιλώντας στο Euobserver, ενώ προσθέτει πως οι εταιρείες της αυτοκινητοβιομηχανίας πλέον συνειδητοποιούν ότι «οι παλαιότερες υπερβολικές αντιδράσεις τους στο θέμα έχουν βλάψει την δημόσια εικόνα τους».

Σύμφωνα με μελέτη της Greenpeace,που δημοσιεύθηκε στις 15 Μαΐου, η εξοικονόμηση θα είναι πολύ μεγάλη σε περίπτωση που επιτευχθεί ο στόχος για κατασκευή αυτοκινήτων που θα εκπέμπουν 95 γραμμάρια ισοδυνάμου CO2 ανά χιλιόμετρο. Σήμερα, το κόστος των καυσίμων για τους οδηγούς στην Ε.Ε. κυμαίνεται από 1.235 ευρώ στο Λουξεμβούργο μέχρι 2.143 ευρώ στη Σουηδία. Η μελέτη δείχνει ότι αν εφαρμόζονταν οι προβλέψεις για εκπομπές 95 γραμμ. ισοδυνάμου CO2 ανά χιλιόμετρο, το κόστος θα έπεφτε στα 962 ευρώ για το Λουξεμβούργο και στα 1.551 ευρώ για τη Σουηδία.