Χάθηκε ευκαιρία για 1 τρισ. ευρώ επενδύσεις και εργασία, όσο οι ηγέτες της Ε.Ε. συζητούσαν την αμφίβολη δημοσιονομική ένωση και τη σωτηρία περισσότερων τραπεζών. Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση που εδέξωσε το WWF, το Transport & Environment, το Friends of the Earth Europe και το Birdlife, στη Συνδιάσκεψη Κορυφής το προγραμματισμένο θέμα συζήτησης ήταν η στόχευση και η αποδοτική αξιοποίηση του προϋπολογισμού της Ε.Ε. που ανέρχεται σε 1 τρισ. ευρώ για την περίοδο 2014-2020

Χάθηκε ευκαιρία για 1 τρισ. ευρώ επενδύσεις και εργασία, όσο οι ηγέτες της Ε.Ε. συζητούσαν την αμφίβολη δημοσιονομική ένωση και τη σωτηρία περισσότερων τραπεζών. Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση που εδέξωσε το WWF, το Transport & Environment, το Friends of the Earth Europe και το Birdlife, στη Συνδιάσκεψη Κορυφής το προγραμματισμένο θέμα συζήτησης ήταν η στόχευση και η αποδοτική αξιοποίηση του προϋπολογισμού της Ε.Ε. που ανέρχεται σε 1 τρισ. ευρώ για την περίοδο 2014-2020. Αντ' αυτού η συζήτηση επικεντρώθηκε σε μια αμφίβολη απόπειρα δημοσιονομικής ένωσης και γρήγορες λύσεις για τη σωτηρία των τραπεζών, οι οποίες μέχρι στιγμής έχουν κοστίσει στον Ευρωπαίο φορολογούμενο περισσότερα από 4,5 τρισ. ευρώ. Πρόσφατη ανάλυση των περιβαλλοντικών ΜΚΟ έδειξε ότι η επένδυση του 15% του προϋπολογισμού της Ε.Ε. (περίπου 1 τρισ. ευρώ) σε «πράσινους» τομείς, όπως είναι οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, η ενεργειακή αποδοτικότητα, η προστασία της φύσης και οι βιώσιμες μεταφορές, έχουν τη δυνατότητα να τριπλασιάσουν τον αριθμό νέων θέσεων εργασίας, σε σύγκριση με τις θέσεις που δημιουργούν οι υφιστάμενες επενδύσεις.

Ο Τόνι Λονγκ, διευθυντής του Γραφείου Ευρωπαϊκής Πολιτικής του WWF δήλωσε: «Οι Ευρωπαίοι ηγέτες έκαναν μία επιλογή: προτίμησαν να προσεγγίσουν τη δημοσιονομική κρίση ως πρόβλημα διάσωσης και άλλων τραπεζών, αντί να ξαναχτίσουν την οικονομία με μακροπρόθεσμο ορίζοντα καταλήγοντας σε έναν ισχυρό ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, ώστε τα χρήματα των φορολογουμένων να διασφαλίζουν τους ίδιους τους πολίτες. Αυτό θα σήμαινε υψηλότερες δαπάνες για περιβαλλοντικές και κοινωνικές παροχές και όχι για αναχρονιστικές επιδοτήσεις που διαιωνίζουν μια μη βιώσιμη κατάσταση».

Η Νίνα Ρένσο, αναπληρώτρια διευθύντρια της οργάνωσης Μεταφορές & Περιβάλλον (Transport & Environment) πρόσθεσε: «Η Ευρώπη πρέπει να βελτιωθεί και να απαιτήσει δαπάνες για τις μεταφορές που θα συνεισφέρουν σε ετήσια εξοικονόμηση 300 δισ. από εισαγωγές πετρελαίου, ενώ θα δημιουργήσουν βιώσιμες θέσεις εργασίας».

«Μετά την αποτυχία της Συνδιάσκεψης Ρίο+20, οι ηγέτες για άλλη μια φορά έδειξαν ότι δεν προτίθενται ειλικρινά να ξαναχτίσουν την οικονομία με τρόπο που να σταματήσει να καταστρέφει τον πλανήτη. Απεναντίας, οι κυβερνήσεις σχεδιάζουν να δώσουν περισσότερα χρήματα σε «βρόμικα» έργα μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και να συνεχίσουν να επιδοτούν τα ορυκτά καύσιμα από την πίσω πόρτα», όπως δήλωσε η Μάγδα Στότσκεβιτς, διευθύντρια των Φίλων της Γης Ευρώπης. Ενώ ο Άριελ Βρούνερ, διευθυντής Ευρωπαϊκής Πολιτικής της οργάνωσης «BirdLife» αναφέρει: «Είναι πραγματικά σκανδαλώδες σε μια περίοδο λιτότητας οι Ευρωπαίοι ηγέτες να δέχονται αυτή την τεράστια σπατάλη χρημάτων στον προϋπολογισμό της Ε.Ε. και να εμφανίζονται ανέτοιμοι για αναπροσανατολισμό των δαπανών προς μια πραγματικά βιώσιμη και πιο ευημερούσα κοινωνία».

(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 07-08/07/2012)