Προτάσεις για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα αυτοκίνητα έως το 2020, παρουσίασε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λέγοντας ότι θα επιτρέψουν στους καταναλωτές να εξοικονομήσουν περισσότερα από 300 ευρώ ετησίως στο κόστος των καυσίμων. Ο στόχος που τέθηκε από τις Βρυξέλλες είναι να μειωθούν οι μέσες εκπομπές των νέων αυτοκινήτων στα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο έως το 2020, έναντι των 135,7 γραμμαρίων που ήταν το 2011, και ενός δεσμευτικού στόχου 130 γρ. για το 2015

Προτάσεις για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα αυτοκίνητα έως το 2020, παρουσίασε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, λέγοντας ότι θα επιτρέψουν στους καταναλωτές να εξοικονομήσουν περισσότερα από 300 ευρώ ετησίως στο κόστος των καυσίμων.

Ο στόχος που τέθηκε από τις Βρυξέλλες είναι να μειωθούν οι μέσες εκπομπές των νέων αυτοκινήτων στα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο έως το 2020, έναντι των 135,7 γραμμαρίων που ήταν το 2011, και ενός δεσμευτικού στόχου 130 γρ. για το 2015. Οι προτάσεις αυτές είχαν ήδη προβλεφθεί στη νομοθεσία, αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλησε να τις επιβεβαιώσει, αναφερόμενη λεπτομερώς στην εφαρμογή τους.

Οι προτάσεις αυτές ανησυχούν τις αυτοκινητοβιομηχανίες, κυρίως για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού, οι οποίες φοβούνται ότι οι περιορισμοί θα επιδεινώσουν ακόμη περισσότερο τις δυσκολίες τους που συνδέονται με το μαρασμό των ευρωπαϊκών αγορών. Ομως, «οι προτάσεις μας είναι επωφελείς για όλους» και «με μια καλή σχέση κόστους - αποτελεσματικότητας», δήλωσε στους δημοσιογράφους η Κόνι Χέντεγκααρντ, επίτροπος αρμόδια για τις Δράσεις για το Κλίμα.

«Θα τονώσουν την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας και, συνεπώς, θα δημιουργήσουν και πολλές θέσεις εργασίας». Η γενίκευση των πιο αποδοτικών και των «καθαρότερων» οχημάτων θα ωφελήσει επίσης τους οδηγούς, οι οποίοι «σε παγκόσμιο επίπεδο θα εξοικονομήσουν περίπου 30 δισ. ευρώ ανά έτος σε καύσιμα», σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Βρυξελλών.

Ο ιδιοκτήτης ενός νέου οχήματος θα μειώσει το λογαριασμό του καυσίμου κατά 340 ευρώ το πρώτο έτος, και από 2.900 έως 3.830 κατά τη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου 13 ετών σε σχέση με το στόχο του 2015. Οι προτάσεις αυτές θα υποβληθούν τώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη-μέλη.

Νέες μειώσεις των εκπομπών διοξειδίου των αυτοκινήτων

  • Μείωση στα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο έως το 2020, έναντι των 135,7 γραμμαρίων που ήταν το 2011, και ενός δεσμευτικού στόχου 130 γρ. για το 2015 είναι ο στόχος που τέθηκε από τις Βρυξέλλες για τη μείωση των μέσων εκπομπών των νέων αυτοκινήτων.
  • Κατά 340 ευρώ το πρώτο έτος μειώνει ο ιδιοκτήτης ενός νέου οχήματος το λογαριασμό του καυσίμου. «Οι προτάσεις μας είναι επωφελείς για όλους» και «με μια καλή σχέση κόστους - αποτελεσματικότητας», δήλωσε στους δημοσιογράφους η Κόνι Χέντεγκααρντ, επίτροπος αρμόδια για τις δράσεις για το Κλίμα.
  • Από 2.900 έως 3.830 υπολογίζεται το όφελος στη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου 13 ετών σε σχέση με το στόχο του 2015. Οι προτάσεις αυτές θα υποβληθούν τώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη-μέλη.
  • Περίπου 30 δισ. ευρώ ανά έτος σε καύσιμα θα εξοικονομηθούν σε παγκόσμιο επίπεδο με τη γενίκευση των πιο αποδοτικών και των «καθαρότερων» οχημάτων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Βρυξελλών.
(από την εφημερίδα "ΗΜΕΡΗΣΙΑ", 21/07/2012)