Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία από τη Βόρεια Ελλάδα, οι παραγγελίες για πετρέλαιο θέρμανσης είναι ελάχιστες, λίγες ημέρες πριν την έναρξη της διάθεσής του στους καταναλωτές στις 15 Οκτωβρίου. Μάλιστα, οι επιχειρήσεις εμπορίας εκτιμούν πως η πτώση στην κατανάλωση αυτό το χειμώνα δεν αποκλείεται να ξεπεράσει ακόμη και το 50%, δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, αλλά και της εξίσωσης των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης που εκτοξεύει την τιμή του δεύτερου.

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία από τη Βόρεια Ελλάδα, οι παραγγελίες για πετρέλαιο θέρμανσης είναι ελάχιστες, λίγες ημέρες πριν την έναρξη της διάθεσής του στους καταναλωτές στις 15 Οκτωβρίου. Μάλιστα, οι επιχειρήσεις εμπορίας εκτιμούν πως η πτώση στην κατανάλωση αυτό το χειμώνα δεν αποκλείεται να ξεπεράσει ακόμη και το 50%, δεδομένης της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας, αλλά και της εξίσωσης των φόρων στο πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης που εκτοξεύει την τιμή του δεύτερου.

Βεβαίως, έναν σημαντικό ρόλο στη μείωση των παραγγελιών έπαιξε και το γεγονός ότι πολλοί καταναλωτές έσπευσαν να προμηθευτούν πετρέλαιο την περασμένη άνοιξη, προτού δηλαδή ισχύσει η εξίσωση του ΕΦΚ. Κατά συνέπεια, οι καταναλωτές αυτοί δεν χρειάζεται να αγοράσουν ποσότητες αυτό τον Οκτώβριο και σε κάθε περίπτωση θα χρειαστεί να προμηθευτούν πετρέλαιο στους επόμενους μήνες με βάση και τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν τον φετινό χειμώνα.

Οι πιο απαισιόδοξες προβλέψεις κάνουν λόγο για μείωση της κατανάλωσης ακόμα και σε ποσοστό 70% σε ορισμένες περιοχές, ενώ ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Θεσσαλονίκης «Μέγας Αλέξανδρος», Θέμης Κιουρτζής, αναμένει 50% στην περίπτωση της αγοράς της πόλης, όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Σύμφωνα με τον ίδιο, το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι η απώλεια θέσεων εργασίας στις εταιρείες εμπορίας πετρελαίου, ενώ η κατάσταση συνεχίζει να είναι απογοητευτική και για τα πρατήρια καυσίμων, χιλιάδες εκ των οποίων απειλούνται με λουκέτο σε όλη τη χώρα. Αντίστοιχες ή και μεγαλύτερες μειώσεις στη ζήτηση πετρελαίου θέρμανσης αναμένονται φέτος και στην Πιερία, τις Σέρρες και την Καστοριά, αν κρίνουμε από την πρώτη αυτή εικόνα.

Την ίδια στιγμή, αμφισβητείται η αποτελεσματικότητα της εξίσωσης των φόρων πετρελαίου για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, ενώ η λαθροϋλοτομία κάνει θραύση στις περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, δεδομένης και της έλλειψης επαρκούς προστασίας των δασικών εκτάσεων. Μιλάμε δηλαδή για μια αποτυχημένη κυβερνητική πολιτική στο θέμα των καυσίμων που οδηγεί σε παράπλευρες οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές απώλειες.