Η γερμανική RWE βρίσκεται σε συνομιλίες για την αποχώρησή της από το πρότζεκτ του αγωγού φυσικού αερίου Nabucco, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times. Ειδικότερα, σύμφωνα με την εφημερίδα, η RWE βρίσκεται σε συνομιλίες με τον αυστριακό όμιλο πετρελαίου και φυσικού αερίου OMV, για την πώληση του 16,7% που κατέχει η γερμανική εταιρεία στο κονσόρτσιουμ του αγωγού

Η γερμανική RWE βρίσκεται σε συνομιλίες για την αποχώρησή της από το πρότζεκτ του αγωγού φυσικού αερίου Nabucco, όπως αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times. Ειδικότερα, σύμφωνα με την εφημερίδα, η RWE βρίσκεται σε συνομιλίες με τον αυστριακό όμιλο πετρελαίου και φυσικού αερίου OMV, για την πώληση του 16,7% που κατέχει η γερμανική εταιρεία στο κονσόρτσιουμ του αγωγού.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις ευοδωθούν, αναμένεται να υπάρξει σχετική ανακοίνωση εντός της εβδομάδος. Και οι δύο εταιρείες αρνήθηκαν να σχολιάσουν το δημοσίευμα, ωστόσο, ήδη από τον Μάιο, η RWE είχε δηλώσει ότι πρόκειται να αναθεωρήσει τον ρόλο της στον Nabucco. Η απόφαση της RWE για αποχώρηση συνδέεται και με την εκτίμησή της ότι η όλη διαδικασία καθυστερεί υπερβολικά.

Το δημοσίευμα των Finacial Times τονίζει, επίσης, ότι η εξέλιξη αυτή δίνει ώθηση στο ανταγωνιστικό πρότζεκτ TAP (Trans-Adriatic Pipeline), που θα διέλθει από την Ελλάδα. Χαρακτηρίζει τον ΤΑΡ μικρότερο και συγκριτικά φθηνότερο πρότζεκτ, αλλά επίσης, ικανό να τροφοδοτηθεί αργότερα με περισσότερο φυσικό αέριο, αν βρεθούν επιπλέον ποσότητες.

Επιπλέον, οι FT επικαλούνται δηλώσεις Γερμανών κυβερνητικών αξιωματούχων, ότι αν η BP και τα λοιπά μέλη του κονσόρτσιουμ του Shah Deniz 2 επιλέξουν τον ΤΑΡ, η ΕΕ θα μπορέσει να κατευθύνει επενδυτικά κεφάλαια προς την επιβεβαρυμένη με χρέη Ελλάδα.

Αν και η RWE συμμετέχει στην κοινοπραξία του αγωγού εδώ και τέσσερα χρόνια, τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το τελευταίο διάστημα, αλλά και οι αντιλήψεις του νέου διευθύνοντος συμβούλου της, του Peter Terium, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα τον Ιούλιο, οδηγούν την εταιρεία στο να επανεξετάσει τη συμμετοχή της σε ένα πρότζεκτ που απαιτεί μεγάλα κεφάλαια. Επίσης, η απόφαση της γερμανικής κυβέρνησης για απεξάρτηση από την πυρηνική ενέργεια έχει πλήξει οικονομικά την RWE, η οποία ψάχνει για επενδύσεις με άμεση κεφαλαιακή απόδοση.

Ήδη, το κονσόρτσιουμ του αγωγού έχει παραδεχθεί ότι το πρότζεκτ θα χρειαστεί πολύ περισσότερα χρόνια για να γίνει οικονομικά βιώσιμο από ό, τι υπολογιζόταν αρχικά. Εξάλλου, ο αρχικός Nabucco, μήκους 3.900 χλμ., έχει λάβει πλέον την πολύ πιο περιορισμένη μορφή του Nabucco West, που θα διατρέχει μόνο τα Βαλκάνια και θα τροφοδοτείται από τον ΤΑΝΑΡ, που θα διατρέχει το τμήμα της διαδρομής από το Αζερμπαϊτζάν μέχρι την Ανατολική Θράκη.