Εξοικονόμηση μέχρι και 40% σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης μπορούν να πετύχουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με τη χρήση του κραμβέλαιου, που αποτελεί, ωστόσο, προς το παρόν "terra incognita" για την πλειοψηφία των οδηγών. Κι αυτό γιατί η σχετική τεχνολογία μπορεί να είναι ευρέως διαδεδομένη στις ευρωπαϊκές χώρες, αλλά όχι και στην Ελλάδα.

Εξοικονόμηση μέχρι και 40% σε σχέση με το πετρέλαιο κίνησης μπορούν να πετύχουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με τη χρήση του κραμβέλαιου, που αποτελεί, ωστόσο, προς το παρόν "terra incognita" για την πλειοψηφία των οδηγών. Κι αυτό γιατί η σχετική τεχνολογία μπορεί να είναι ευρέως διαδεδομένη στις ευρωπαϊκές χώρες, αλλά όχι και στην Ελλάδα.

"Η χρήση του κραμβέλαιου στο εξωτερικό εφαρμόζεται στην αυτοκίνηση εδώ και αρκετά χρόνια. Στην Ελλάδα, τα πράγματα είναι διαφορετικά και δυστυχώς δεν μπορούν να γίνουν μεγάλες αλλαγές" εκτιμά, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής εκμετάλλευσης του τομέα βιοκαυσίμων ελληνικής πετρελαϊκής εταιρείας Χάρης Ανδριανός.

"Το ποσοστό των βιοκαυσίμων στην Ελλάδα είναι μικρό. Η κίνηση ενός αυτοκινήτου στη χώρα μας δεν μπορεί να γίνει αποκλειστικά με βιοκαύσιμα για δύο κυρίως λόγους. Πρώτον γιατί ακόμη η τιμή του κραμβέλαιου είναι ακριβή και δεύτερον γιατί αν υποθέσουμε ότι οι κινητήρες κινούνται με βιοκαύσιμα θα πρέπει να υπάρξουν απίστευτα μεγάλες εκτάσεις εκμετάλλευσης του συγκεκριμένου φυτού, γεγονός απαγορευτικό για το μέγεθος της Ελλάδας. Ωστόσο, όμως, υπάρχει η συγκεκριμένη τεχνολογία με κίνηση 100% με βιοκαύσιμο, είναι αξιοποιήσιμη, μπορεί από μόνη της να σταθεί, αλλά σήμερα βρίσκεται σε πειραματικό στάδιο" σημειώνει ο κ. Ανδριανός προσθέτοντας, όμως, πως τα βιοκαύσιμα έχουν μπει μέσα στις πετρελαϊκές εταιρείες και παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.

Σήμερα, στα διυλιστήρια πραγματοποιείται μίξη πετρελαίου κίνησης με τουλάχιστον 5% ποσοστό μίγματος βιοντίζελ, ενώ τα επόμενα χρόνια αυτό το ποσοστό θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο, με σκοπό να μειωθούν αισθητά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. "Σε χώρες της Σκανδιναβίας, σήμερα, υπάρχουν επιβατικά αυτοκίνητα που κινούνται ακόμη και με 85% βιοκαύσιμα και μόλις 15% βενζίνη ή πετρέλαιο. Όμως, εκεί η τεχνολογία των αυτοκινήτων τους είναι προηγμένη και η εφαρμογή της τεχνολογίας ξεκίνησε από το 1978. Στην Ελλάδα, τα πράγματα είναι διαφορετικά και θεωρώ ότι πρέπει να περάσουν 8-10 χρόνια για να πούμε ότι μπορεί να εφαρμοστεί και στην χώρα μας κάτι παρόμοιο" αναφέρει ο Έλληνας πρωταθλητής ράλι και γνώστης της τεχνολογίας των βιοκαυσίμων Δημήτρης Μανωλόπουλος.